Avatar billede ihk_linde Nybegynder
17. februar 2004 - 20:53 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Sikkert login under windows XP

Hej...

Hvordan slår man sikkert login til under xp. Dvs at man skal trykke ctrl+alt+del ned for at skrive pass ved start af windows?
Avatar billede hundni Nybegynder
17. februar 2004 - 21:02 #1
måske i toppen af start menuen... hvor dit billede og brugernavn er vist.. hvis du trykker der kan du ændre i en masse ting omkring din logon...
Avatar billede sirtiger Nybegynder
17. februar 2004 - 21:02 #2
Kontrol panel --> brugere --> fanebladet avanceret. Her er der et flueben der skal sættes i "brugere skal trykke .... osvv"
Avatar billede ihk_linde Nybegynder
17. februar 2004 - 21:03 #3
Under brugere er der intet avanceret... Hva så?
Avatar billede sirtiger Nybegynder
17. februar 2004 - 21:06 #4
Kører du med standard XP udseende?
Avatar billede ihk_linde Nybegynder
17. februar 2004 - 21:06 #5
nej.. ikke xp udseende
Avatar billede sirtiger Nybegynder
17. februar 2004 - 21:08 #6
ER det win XP pro eller home edition?
Avatar billede ihk_linde Nybegynder
17. februar 2004 - 21:08 #7
Win Xp Pro
Avatar billede sirtiger Nybegynder
17. februar 2004 - 21:20 #8
Control panel --> user accounts --> change the way user log on and off --> use the welcome screen. Du skal sørge for at den står til at bruge den klassiske logon screen.
Avatar billede ihk_linde Nybegynder
18. februar 2004 - 16:01 #9
Virker sq ikke helt... jeg kan ikke få menue avanceret til at "dukke" op... eller noget med sikkert login...
Avatar billede sirtiger Nybegynder
18. februar 2004 - 22:51 #10
Hvis du vælger brugere i kontrol panel. Her vælger du skift måden hvorpå brugere logger på. Fjern fluebenet i "Brug velkomstsiden" Så skulle den være der.
Avatar billede ihk_linde Nybegynder
19. februar 2004 - 18:46 #11
kommer ikke frem med sikkert login. dvs. hvor jeg skal bruge ctrl+alt+del
Avatar billede peterlund Nybegynder
20. februar 2004 - 02:37 #12
Tryk start, køre gpedit.msc (group Policy editor)
ekspander windows settings
ekspander security settings
ekspander local policies
Under security options er det en key der hedder:
Interactive logon: Do Not Require CTRL+ALT+DEL
Den står sikkert til not defined, dobbelt klik, sæt til enable, og gem og luk og reboot.