Avatar billede knisse Nybegynder
29. januar 2001 - 12:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Testing af ASP på lokal maskine

Jeg skal til at igang med at programmere i ASP og kunne godt tænke mig et testmiljø på min egen maskine. Jeg har forsøgt med Personal Web Server fra Microsoft, men når jeg kører den giver det problemer med HomeSite som jeg bruger som editor.

Er der andre muligheder for at teste lokalt uden de store armbevægelser?
Avatar billede tulle Nybegynder
29. januar 2001 - 12:50 #1
Du skal have en server at teste på. Det kan enten være Personal Web Server eller Internet Information Server, men den tager mere plads end PWS.
Avatar billede pfp Nybegynder
29. januar 2001 - 12:51 #2
Umiddelbart tror jeg ikke du har andre muligheder, medmindre du vil køre IIS. Du siger det giver problemer med HomeSite, kan du specifere det nærmere?

/Peter F. Poulsen
Avatar billede eagleeye Praktikant
29. januar 2001 - 12:52 #3
Personal Web Server som komme med Windows.

Den opretter en folde som hedder \\wwwroot

Her kan du ligge dine asp filer ind så de bliver afviklet og du kan teste.
Avatar billede knisse Nybegynder
29. januar 2001 - 12:57 #4
Det der sker med HomeSite er, at min \'tag validater\' ikke kan arbejde, så hvis jeg laver alm. html og f.eks. skriver <table> afslutter HomeSite selv med </table>. Men når jeg kører PWS kommer der en alert box op og fortæller mig at det tag jeg har skrevet ikke kan valideres af HomeSite, og dette sker hver gang jeg laver noget lige meget hvilket tag jeg bruger.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
29. januar 2001 - 13:01 #5
hmmn.
nu kender jeg ikke noget til HomeSite
men hvis det er et tekstbaseret program, så benyt stones webwriter.
Hvis du bruger PWS som server, så skal du ligge filerne i mappen. c:\\inetpub\\wwwroot\\
når du skal se dem så skal du ind i...
http://localhost/fil.asp
så får du siden frem.
Avatar billede ossian Nybegynder
30. januar 2001 - 01:34 #6
Jeg vil tro at det kan lade sig gøre at installere en apacheserver med chilisoft og køre asp den vej..
Se:
http://www.apache.com/
Og
http://www.chilisoft.com/

Held og lykke