Avatar billede hsh Nybegynder
23. september 1999 - 11:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

sidestørrelse ?

Jeg har skrevet en ganske almindelig side i Frontpage 98 uden rammer, uden noget somhelst hverken tabeller eller noget, den fylder en hel almindelig skærmside hos mig 800x600, når store skærme 15" åbner min side, er den ikke dynamisk som den burde, altså den fylder mindre på siden det ser ret dumt ud. Kan man ikke slå noget fra i Frontpage så den ikke bestemmer min størrelse?
Avatar billede ziber Nybegynder
23. september 1999 - 12:21 #1
jo, men det kræver du opstiller det i en tabel. Hvis du eunder properties, sætter din tabel til 100% i width og height, Så tilpasser den sig til den større side!!!
Avatar billede hsh Nybegynder
23. september 1999 - 12:26 #2
er det den eneste måde man kan kontollere Frontpage på ? jeg er godt klar over at 100% er hele siden men det er da iriterende at lave en tabel " uden at lave en tabel man skal bruge ", hvad med pixel i stedet for % giver det det samme resultat?
Avatar billede hobbez Nybegynder
23. september 1999 - 12:58 #3
Procent er et relativt begreb, og pixels er et fast.

Så hvis du laver en tabel der er 600 pixels bred, så er den max. 600 pixels bred (men smallere hvis der ikke er 'nok' i tabellen - indsæt evt. en gennemsigtig grafik der har den længde eller bredde du vil have (og som kun er 1 pixel på den anden led) eller bedre endnu: lav en dummy-grafik du skalerer).

Så ja; do laver en tabel uden egentlig at bruge den til andet en at styre størrelsen (me det er jo også nok :o)

/Rob
Avatar billede hsh Nybegynder
23. september 1999 - 13:35 #4
tak for svaret.
jeg vil stadig gerne høre om der ikke er andre måder at gøre det på?
Avatar billede hobbez Nybegynder
23. september 1999 - 17:06 #5
Ikke umiddelbart (du kan lave alting som en stor grafik, så er størrelsen også fast, men det er vist ikke en løsning.

Husk på at du kan sætte border = 0 i tabellen, så det ikke kan ses at den er der.