Avatar billede ivan70 Nybegynder
10. februar 2004 - 14:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvis værdi=xx =xx; yy=yy;zz=zz

Hej.
Jeg skal have oplyst en m2 pris i en celle.
brugeren skal vælge en type i en liste, som skal repræsentere en værdi., Det er vel noget med en HVIS funktion.
På et senere tidspunkt skal den værdi gradueres i intervaller.
Helt specifikt er det prisen på tegninger som er angivet efter antal, eller m2 priser 0-10= 20 kr/m2; 10-20=15 kr/m2 osv, men det problem til den tid.
Xls-filen ligger på ivan.servu.dk/xls
det er listen med plot/lystryk/fotokopi det drejer sig om.

Hjælp værdsættes højt.

Hilsen Ivan Nielsen
Avatar billede janvogt Praktikant
10. februar 2004 - 14:14 #1
Du skal bruge =LOPSLAG formlen. Her kan du slå en værdi op - evt. ud fra en rulleliste.
LOPSLAG kan også håndtere intervaller.
Avatar billede ivan70 Nybegynder
10. februar 2004 - 14:44 #2
Hej Jan, ja det må være den, jeg har nu udskrevet hjælpfilen, vedr. lopslag. så må jeg se at tygge mig igennem den.
Tak for svaret.
VH Ivan
Avatar billede janvogt Praktikant
10. februar 2004 - 15:02 #3
Velbekomme. Du må jo sige til, hvis du skal have yderligere hjælp.