Avatar billede zkiifreak Nybegynder
06. februar 2004 - 10:25 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Login box, hvordan?

Hej eksperter.

Føler mig rimeligt velbevandret i ASP.VBScript og HTML. Er dog stødt ind i et problem: jeg skal lave noget login. Har også prøvet dette før, men det foregik fra en almindelig side, med <input type="text"> og <input type="password">. Det er jo nogenlunde til at arbejde og have med at gøre. Nu ønsker jeg at lave en noget med, at ligeså snart man kommer til min side, bliver man mødt af en pop-up box, der beder om brugernavn og adgangskode. Se evt. http://stats.zkiifreak.dk for at se hvad jeg mener (I kan ikke logge ind alligevel, men det er boxen jeg er interesseret i). Nogen der ved, hvorledes dette gøres? Tænker det er et eller andet Windåse standard-knald...
Avatar billede steen Nybegynder
06. februar 2004 - 11:28 #1
Du fravælger ganske enkelt tilgang til det directory som IUSER ikke må tilgå. Dernæst opretter du et login og tildeler den access til den valgte mappe
Avatar billede zkiifreak Nybegynder
09. februar 2004 - 09:27 #2
K... nu er der lige det ved det, at jeg har mine sider på et webhotel (b-one), så ovenstående virker som om, det ikke er muligt... Kan jo godt ændre attribs via ftp, men jeg kan jo ej sætte et login... ellers eksisterer der ikke andre muligheder??
Avatar billede steen Nybegynder
09. februar 2004 - 09:38 #3
ok... men de kører jo også på en linuxserver ikke!
Så kan du bruge .htaccess http://www.webcafe.dk/artikler/apache/htaccesspassword/
Avatar billede zkiifreak Nybegynder
09. februar 2004 - 09:49 #4
Takker ærbødigst ;-) D var lige sådan ngt jeg søgte!!!!
Avatar billede steen Nybegynder
09. februar 2004 - 09:51 #5
;-)