Avatar billede mookid8000 Nybegynder
03. februar 2004 - 11:50 Der er 14 kommentarer

Manglende video capture på Medion PC

Hej!

Jeg er indehaver af en nyere Medion PC med GeForce FX 5200 grafikkort.

På fronten af computeren er der ind- og udgange til lidt af hvert, bl.a. er der både composite og S-video videoindgange.

Da jeg fik computeren var den præinstalleret med Windows XP Home, og de førnævnte videoindgange fungerede upåklageligt - jeg kunne f.eks. med Power VCR II eller Windows Media Encoder optage video-outputtet fra mit digitale kamera.

Siden har jeg geninstalleret Windows XP, og nu klager Power VCR II over "ukorrekt konfigureret videohentningsenhed(!)" - og i Windows Media Encoder optræder der ganske enkelt ingen videokilder.

Og nu er mine spørgsmål:

1) Videoindgangen på min computer sidder på fronten - er det en on-board videoindgang eller går det på en eller anden måde igennem mit GeForce FX 5200?

og det leder videre til:

2) Hvad kan problemet være??? Jeg har geninstalleret SiS AGP-driveren og installeret alle mulige Detonator XP-drivere, men det duer stadig ikke...

Mvh Mogens
Avatar billede zenze Nybegynder
03. februar 2004 - 15:06 #1
Har du lagt WDM driver ind som det første - og dernæst drivere til grafikkortet.
Avatar billede zenze Nybegynder
03. februar 2004 - 15:07 #2
Sorry: WDM før applicationen, altså programmet til at capture med.
Avatar billede mookid8000 Nybegynder
03. februar 2004 - 16:17 #3
Tak for dit svar!

Anede ikke at man skulle installere en separat driver til videoindgangen...

Jeg fandt en WDM-driver på Nvidia's hjemmeside og installerede den, nu får jeg billede på i Power VCR II - men når jeg klikker på record-knappen går programmet ned...

I Windows Media Encoder optræder videoindgangen nu som videokilde, men når jeg forsøger at optage kommer der en fejlmeddelelse: "One or all of the specified sources are not working properly. Check that the sources are configured correctly."

Jeg geninstallerede Detonator-driverne, men jeg opførslen fra de to programmer er uændret. Hvad hulen er nu det?
Avatar billede zenze Nybegynder
03. februar 2004 - 17:17 #4
Der er noget med en patch, som skal downloades og installeres til WinXP:
http://www.dvdrhelp.com/tools?tool=48
Find den her:
http://www.gocyberlink.com/english/products/product_main.jsp?ProdId=20
Avatar billede mookid8000 Nybegynder
03. februar 2004 - 17:49 #5
Hmm, det ser ud til at det eneste patchen gør er : "Activates CyberEPG Services (via TitanTV) in the USA for PowerVCR II 3.0"

Jeg ved ikke præcis hvad det er, men jeg forsøgte at installere den og det gjorde ingen forskel.

Problemet er jo heller ikke kun i Power VCR, Windows Media Encoder siger jo noget med at min videokilde ikke fungerer korrekt...
Avatar billede zenze Nybegynder
03. februar 2004 - 18:25 #6
Det er analog video, vi taler om, - ikke?
Prøv at gå i dokumentationen for grafikkort og software dertil.
Prøv også evt. et andet program, til at capture med, hvis du har et til rådighed. På dette link kan du downloade Virtualdub:
http://www.doom9.org/index.html?/mpg/dvd2svcd.htm
Gå ind under: DOWNLOADS og hent Virtualdubmod (kan lidt mere end den gængse) og gå ind under: GUIDES og kig på: TV-CAPTURE.
Avatar billede xylene Nybegynder
03. februar 2004 - 18:41 #7
Efter min mening,er det ikke grafikkortet det er galt med,da du jo optager digitale signaler gennem fronten.Det tyder på at din Medion er udstyret med et video redigerings kort,sandsyndligvis bygget ind i dit bundkort.Og det er sikkert der,problemmet ligger.Prøv at gå ind i enhedshåndtering,under hardware og se om du kan finde noget der hedder video capture enhed,eller noget i den stil.Du skal måske ha driverne til denne opdateret.
Avatar billede zenze Nybegynder
03. februar 2004 - 18:46 #8
S-video og composite må da være fra analog kilde. Jeg tror der mangler codecs, filtre el. lign.
Avatar billede xylene Nybegynder
03. februar 2004 - 18:57 #9
Ja det har du ret i.Men han skriver i starten af indlæget,at han capturer fra sit digitale kamera.Det kunne jeg heller ikke få til at hænge sammen.For at capture fra et digitalt kamera,skal man faktisk bruge et specielt kort,et firewire kort.
Avatar billede mookid8000 Nybegynder
03. februar 2004 - 20:25 #10
Videoindgangen ER analog - det foregår via composite- og S-video-stik på fronten af computeren. Videosignalet går vel via grafikkortet når jeg skulle installere WDM-drivere fra Nvidia? Eller hva?

Mht. digicam, så kan jeg oplyse at mit Sony DCS P10 kan levere analog video - i øjeblikket den eneste kilde jeg har til video, og derfor det jeg bruger til at teste med. Og som sagt så får jeg videosignalet korrekt igennem til Power VCR, programmet crasher bare når jeg klikker på "record".

Og nu har jeg lige tjekket med VirtualDubMod, den siger i første omgang "Video device already in use" + en længere smøre - men jeg har IKKE nogen andre programmer åbne (eller på nogen måde kørende) så vidt jeg kan se! Så lader programmet mig vælge mellem kilder til video på en liste, dog kun med 1 mulighed: "nVidia WDM Video Capture (universal)". Når jeg så vælger denne kommer der et skilt med teksten "Error 418: capture device was not detected" og bagefter "VirtualDubMod cannot connect to the desired capture driver. Trying all available drivers", og så igen: "PANIC: VirtualDub cannot connect to any capture drivers!"

Mystisk??
Avatar billede zenze Nybegynder
03. februar 2004 - 20:56 #11
Husker du at klikke på AUXSETUP.EXE for at installere "handler" (DLL-files)før du kører programmet?
Avatar billede zenze Nybegynder
03. februar 2004 - 20:57 #12
Hvilket format gemmer dit DCS P10 i?
Avatar billede mookid8000 Nybegynder
04. februar 2004 - 07:25 #13
DCS P10 er et ganske almindeligt stillbillede-kamera - den eneste grund til at jeg har nævnt det i denne sammenhæng er fordi det kan levere det man ser på den lille skærm som et composite videosignal.

Jeg forsøgte at køre AUXSETUP.EXE, men der var ingen forskel. Måske skal jeg bare prøve at af-installere alle drivere til grafikkort osv. og så gøre det hele forfra...?
Avatar billede xylene Nybegynder
04. februar 2004 - 16:26 #14
Gå ind i vis systemoplysninger,tryk på hardware,tryk på anvanceret,se efter en video capture enhed.Hvis du finder den,så dobbelt klik på den.Nu skulle den gerne fortælle dig,at denne enhed fungere korrekt.Hvis ikke,geninstaler drivere.Du må ha en cd med drivere.Medion plejer at leverer ekstra cd`er med drivere.