Avatar billede itcon Nybegynder
02. februar 2004 - 13:55 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Not Valid Notes mail file (R5)

En bruger adresse som tidligere har fungeret uden problemer laver nu knuder. Når man sender til den udefra får man denne besked retur "Error delivering to fornavnefternavn; Recipient's Name & Address Book entry does not specify a valid Notes mail file"
De andre alias som brugeren modtager mail på fungerer fint. Jeg har checket om andre brugeres profiler skulle fejlagtigt være sat op til denne brugers adresse, men det er ikke tilfældet.
Hvis jeg fjerne adressen fra brugerens profil får jeg stadig fejlbeskeden - hvor jeg burde modtage besked om at adressen ikke fandtes...
Jeg har prøvet at genstarte Domino servicen på serveren, men det har ikke hjulpet - nogen ideer ?
Avatar billede leif Seniormester
02. februar 2004 - 14:38 #1
Det dfer jo står det er jo at den ikke kan finde den mailfile der er speciferet i personens record i Adressebogen.
Avatar billede itcon Nybegynder
02. februar 2004 - 14:44 #2
Ja, det kan jeg godt se, men hvorfor går afleveringen så fint for de andre adresser angivet i samme record for brugeren i adressebogen ?
Avatar billede leif Seniormester
02. februar 2004 - 14:47 #3
Sådan som jeg kender Notes, så sker der ikke noget med mindre man selv har lavet noget om !!!!

Hvad med hvis du prøver internt fra ???

Hvis det er kan jeg lige prøve at sende en mail fra mig. ( exp@leip.dk )
Avatar billede lars_resulture Nybegynder
02. februar 2004 - 15:15 #4
Det lyder som om at brugeres person dokument i NAB'en peger på en mail-box, der er i stykker på den ene eller anden måde.
Det kan være slettet eller korrupt.
Kan brugeren åbne sin mail-box.
Kontroller hans/hendes mail-boxes filnavn og sammenlign med det der er specificeret på brugerens person dokument.
Avatar billede itcon Nybegynder
02. februar 2004 - 15:22 #5
Jeg ved det - det er normalt stabiliteten selv. Men jeg har et par "superbrugere" som også har adgang til at pille - selvom de selvfølgelig ikke har lavet noget...
Internt til Notes adresse går det fint. Internt til "email" adresse får jeg også fejl.
Det mest underlige er at jeg lige har prøvet udefra igen, og nu gik den igennem....??
Avatar billede itcon Nybegynder
02. februar 2004 - 15:24 #6
Ja, brugeren kan sagtens åbne mailbox'en, og det stemmer overenes med det som er angivet i dokumentet
Avatar billede itcon Nybegynder
02. februar 2004 - 15:28 #7
Fixup siger 0 errors
Avatar billede lars_resulture Nybegynder
03. februar 2004 - 00:00 #8
Hmm, det kunne lyde som om du har flere servere, der replikerer NAB'en,
- fordi problemet er der for så at forsvinde....

Kik igen på person dokumentet, denne gang på "User Name" feltet.
Her specificeres brugerens e-mail adresse (den del foran @).
Der kan være flere værdier (hvorved samme bruger kan have flere e-mail adresser).

Hvis der er flere brugere med samme user name, så må der jo gå kuk i det.

Hvis du hælder mere til, at det er en fejl på selve brugerens mail-box database, så prøv at lave et replika ned lokalt for så at slette originalen og så tilsidst replikere tilbage igen.
Denne øvelse kan nogle gange være eneste udvej for en korrupt database.
Avatar billede itcon Nybegynder
03. februar 2004 - 06:52 #9
Det er rigtigt vi har 2 servere som indbyrdes replikerer NAB'en. Jeg har prøvet at søge i listen efter brugernavnet, og kan ikke finde andre henvisninger til det end i den profil som tilhører brugeren. Kan det alligevel være NAB'en som er problemet ?
Avatar billede itcon Nybegynder
03. februar 2004 - 11:38 #10
Der var gået koks i replikeringen fra London kontoret - jeg takker for svarene.