Avatar billede kgl Nybegynder
25. januar 2001 - 22:59 Der er 22 kommentarer

Netkort driller

Jeg har et ganske kendt problem mht. mit netkort. Når kortet er installeret taget det laaang tid før den lukker ned og endnu lææængere tid om at få startet op på skrivebordet. Jeg har prøvet at installere kortet mange gange med mange forskellige drivere og undersøgt for konflikt, men problemet er der stadig og det er irriterende, Hvem er manden/kvinden der vil tjene 300 point for en rigtig løsning.

Jeg kender iøvrigt mange der har problemet, så det vil jo ikke kun være mig der bliver hjulpet, så vi siger 500 point.
Avatar billede nomiz Nybegynder
25. januar 2001 - 23:01 #1
prøv at installér en TCP-protocol... Det skulle hjælpe!!

/vh
Simon
Avatar billede nomiz Nybegynder
25. januar 2001 - 23:02 #2
Højreklik>andre computere>egenskaber>tilføj>protokol>microsoft>tcp/ip.. genstart

/vh
Simon
Avatar billede apollo69 Nybegynder
25. januar 2001 - 23:03 #3
Ellers prøv i kategorien \"Netværk generelt\"
Avatar billede NanoQ Nybegynder
25. januar 2001 - 23:08 #4
Add din egen pc i din hosttabel

ex.
127.0.0.1  putternavn

NanoQ
Avatar billede codebase Praktikant
25. januar 2001 - 23:13 #5
hvis jeg var dig, ville jeg gå ind under netværk, slette alle enhederene, genstarte maskinen igen.

Så finder den kun det / de kort der rent faktisk sidder i maskinen.

Derefter skal du fjerne alt andet TCP/IP\'en til dit netkort.

-codebase
Avatar billede steffen Nybegynder
25. januar 2001 - 23:15 #6
Det kan være fordi det leder efter en IP-adresse på en DHCP-server, og den operation skal først time ud.

Prøv at give jeres PC IP-adressen 192.168.1.1 under:

Andre computere (Højreklik) -> Egenskaber -> TCP/IP.
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
25. januar 2001 - 23:28 #7
jeg har aldrig hørt om nogen der er gået helt galt med disse indstillinger:

Client for Microsoft Networks
(dit netkort)
Dial-Up Adapter(Opkandskort)
IPX/SPX-compatible Protocol>(netkort)
IPX/SPX-compatible Protocol>(opkardskort)
TCP/IP>(netkort)
TCP/IP>(opkaldskort)
File and printer sharing for Microsoft Networks

P.S kender ik dine indstillinger så er dette et forsøg værd
P.P.S Og skriv Steffens IP

Avatar billede cyber_freak Nybegynder
25. januar 2001 - 23:29 #8
ups opkaldskort...hehe
Avatar billede john.doe Nybegynder
25. januar 2001 - 23:42 #9
Det skyldes at IRQ og IO på netkortets bios og dem i Windows ikke er ens.
Avatar billede kgl Nybegynder
26. januar 2001 - 00:02 #10
john.doe>>>

ok, og hvad kan man gøre ved det?
Avatar billede teknik Juniormester
26. januar 2001 - 00:15 #11
>>kgl
Du kan opgradere til WinME  der er den gigantiske opstartsforsinkelse, som nogle kort giver slet og ret \"ikke eksisterende\"...er tydeligvis en fejl i Win9x.

Eller smid det ud og køb et nyt, som windows er \"gladere\" for....ikke nogen Drømmeløsning, men er man irriterret nok, så er 150-350kr. afhængigt af valg jo ikke nogen herregård.

mht. John doe\'s forslag, så har mange ældre netkort en medfølgende diskette, med et DOS program, som kan rette i disse settings.

Hvis ikke kortets settings og Windows(plug\'n play) settings er ens, så vil der i min erfaring dog normalt frem komme en fejlmelding som lyder ca. sådan her:
\"Netværkskortet 3Com 3c509B  fungerer ikke korrekt . Du kan løse problemet ved at starte Hardwarefejlfinding...- tryk ok for at starte hardarefejlfinding\"
...Og i 90-95% af tilfældene er det Usandt....ikke at det ikke virker...men at Hardwarefejlfinding er en løsning på \"noget som helst\"...(undtagen To installationer af samme kort)

Et gæt på en ting som kunne hjælpe (ej forsøgt - bare en ide) er formodentlig at vælge settingen  Plug\'n Play OS - Not installed/No  i BIOS....for det er jo fordi windows \"checker kortene efter\" at det varer ½formiddag at starte op

mvh :-)
Teknik
Avatar billede lassebm Nybegynder
26. januar 2001 - 20:08 #12
prøv at angive et automatisk IP adresse i tcp/ip indstillinger og subnet mask også!

eks.
IP: 192.168.0.1
subnet: 255.255.255.0
Så slipper du for at den selv søger efter ip, numrene i opstarten!
Avatar billede kgl Nybegynder
27. januar 2001 - 17:30 #13
Jeg er efterhånden ret overbevist om at det er et lor.. netkort, men det hedder jo også realtech.
Avatar billede dengalespuler Nybegynder
30. januar 2001 - 00:20 #14
Jeg har også realtech. Det stinker.  men udover det, så fixede jeg problemet ved at downloade de nyeste driver fra realtech hjemmeside.. ? men det har du måske prøvet?
Avatar billede dengalespuler Nybegynder
30. januar 2001 - 00:21 #15
PS. når du ikke pruger det har du så en terminator på?
Avatar billede msmows Nybegynder
30. januar 2001 - 00:27 #16
Du kan deaktivere det i enhedshåndtering, når det ikke er i brug.
Avatar billede expallan Nybegynder
31. januar 2001 - 20:08 #17
Som \"dengalespuler\" siger, kunne det godt være en manglende terminator. Netkortet sender nogle små \"pakker\" ud som det gerne vil have svar på inden man prøver at lukke ned.
Avatar billede makse Nybegynder
03. februar 2001 - 08:29 #18
Kør du med VIA MVP3 bundkort?
Hvis det er et ISA kort, så prøv at tildel en IRQ i bios.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
18. marts 2001 - 10:27 #19
Er det ved at være lukketid?
Avatar billede zhark Nybegynder
18. marts 2001 - 22:13 #20
Har du prøvet at flytte kortet til anden PCI holder? Hvad der ellers skal stå afgøres vel af om det er Stofa eller... ? Men mindst muligt!
Klient/netkort/TCP/IP og absolut ingen dubletter
Jeg har realtek og Stofa kører fint! -- Efter at have løst nogle (forligsproblemer) mellem skærmkort/lydkort/netkort. Viste ingen fejl, men kunne ikke enes om IRQerne.
Avatar billede makse Nybegynder
22. april 2001 - 10:31 #21
Har du fået løst problemet?
Husk at lukke spørgsmålet, hvis det er tilfældet.
Avatar billede rossonero Nybegynder
22. april 2001 - 10:40 #22
At det tager ufattelig lang tid at starte op skyldes at windows ikke kan \"finde\" netkortet..........dermed er det et driver-problem....hvis altså kortet ikke er defekt........har du prøvet at sætte det i en anden pc`er???....virker det der??....