Avatar billede victor-1 Nybegynder
01. februar 2004 - 02:16 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Skal sådanne børster virkelig ha' lov

Jeg undrer mig meget over, at brugeren som får en næse i denne tråd, stadig er at finde som aktiv. Er der en forklaring på det ?
Personligt tror jeg nok jeg havde deaktiveret vedkommende efter den sidste kommentar.
http://www.eksperten.dk/spm/459431
Avatar billede magictouch Nybegynder
01. februar 2004 - 08:03 #1
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. februar 2004 - 08:54 #2
Jeg tror overhovedet ikke han læser hvad der bliver skrevet...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. februar 2004 - 10:11 #3
http://www.eksperten.dk/spm/417792 <- det er ikke første gang... ;)

Meeen... det er til gengæld første gang han har fået en løftet pegefinger af coadmin. Det må være rigeligt. Dette ER jo ikke så stor en overtrædelse, at den fordrer umiddelbar deaktivering. Jeg synes en advarsel er meget passende :)
Avatar billede magictouch Nybegynder
01. februar 2004 - 10:16 #4
nanoq> har du læst alle de spg. hvor han deltager?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. februar 2004 - 11:19 #5
ja... og kun én gang har han fået en advarsel.

Det er da irriterende med folk der smider useriøse kommentarer eller svar. Men så stor en forbrydelse, at det fordrer umiddelbar deaktivering synes jeg nu ikke det er... (5-6 kommentarer i lige så mange spørgsmål er ikke voldsomt, i forhold til hvad vi flere gange har oplevet).

Omgående deaktivering bør kun ske ved meget grove overtrædelser af regelsættet :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. februar 2004 - 11:21 #6
Tænk hvis advarslen rent faktisk VIRKER, og han derefter stopper den useriøse brug af Eksperten og istedet bliver en god og seriøs bruger. Det er en chance jeg synes der er værd at tage.
Avatar billede magictouch Nybegynder
01. februar 2004 - 11:25 #7
;)Ja, nu er der sikkert også mere fokus på ham
Avatar billede victor-1 Nybegynder
01. februar 2004 - 12:18 #8
Jeg tror ikke den bruger har til sinds, at rette op på sin måde at opføre sig på. Det som gjorde mig lettere mobset var vedkommenes kommentar lige efter advarslen. Det ka' man sq da ikke.
Det svarer jo næsten til, at gi' politiet fingeren og bare køre videre, selvom de vifter med "slikkepinden" ud af vinduet.
Avatar billede eagleeye Praktikant
01. februar 2004 - 16:43 #9
Jeg vil godt lige kommentere. Da jeg er enig med nanoq i det han skriver vil det ligne det han har skrevet :)

Regel 2.1.8 mener jeg ikke føre direkte til deaktivering.  Selvom det er pisse træls at en bruger tager spørgsmålet så useriøst og kommer med en latterlig kommentar. Først en løftet pegefinger, bliver vedkommende ved er det bare at give en advarsel pr. gang og efter 3-4 gange er det ud. Brugeren skulle jo gerne selv  gennemskue efter 1. advarsel at eksperten ikke gider se folk er så useriøse.

Men det er vigtigt man anmelder det, ellers er det ikke sikkert coadmin opdager hvor folk overtræder reglerne.

Reglen kan være svær at forholde sig til i nogle tilfælde, for en kommentar som man ofte ser i diverse spørgsmål:
"xxxx kom lige på icq"
det er i princippet også spam i forhold til spørgsmålet. Og kommentaren kommer tit fra brugere som ellers selv går meget op i andre overholder reglerne :)

Nu det ikke fordi jeg vil side og hænge folk ud men. Den kommentar fra gallabef har faktisk være til fordel i forhold til dette spørgsmål, http://www.eksperten.dk/spm/459563. For det beviser han har set min kommentar, før han skrev i 459563 og dermed kan der gives en advarsel, uden han kan brokke sig over han ikke vidste det. Det måske et vink til, victor-1 får ret i sin sidste kommentar :)
Avatar billede magictouch Nybegynder
02. februar 2004 - 09:29 #10
Så er han på banen igen: http://www.eksperten.dk/spm/459957
Avatar billede popsy Novice
02. februar 2004 - 09:34 #11
kan alligevel ikke lade være med at trække på smilebåndet over hans indlæg :D
Avatar billede magictouch Nybegynder
02. februar 2004 - 09:38 #12
Næh, men hvad tænker en 1. gangs spørger;)
Avatar billede popsy Novice
02. februar 2004 - 09:43 #13
det har du selvf. helt ret i, og jeg er også enig i at det ikke skal finde sted :)
Avatar billede magictouch Nybegynder
02. februar 2004 - 09:54 #14
Hvad mon han får ud af det, andet end en muilg deaktivering?
Avatar billede popsy Novice
02. februar 2004 - 09:56 #15
umuligt at sige hvordan de tænker, der har jo været en del af dem :)
Avatar billede magictouch Nybegynder
02. februar 2004 - 10:01 #16
Joh, og det bliver heller ikke den sidste, det er nok pottetræningen der er kikset*G*
Avatar billede victor-1 Nybegynder
02. februar 2004 - 19:18 #17
Må tilstå at uanset hvor meget jeg end forsøger, kan jeg altså ikke se det sjove i det.
Synes det er dybt beklageligt set i lyset af, at der findes masser af andre stedder på Internettet, man kan fyre den slags bræk af.
Det hører IKKE hjemme på E.
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. februar 2004 - 19:25 #18
victor-1> han har fået 2 advarsler - han får ikke 3 ;)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
02. februar 2004 - 19:42 #19
Den er jeg helt med på John og sådan bør det også være.
Alle kan dumme sig og det skal der også være plads til, hvis man samtidig også viser, at man kan være seriøs.
Den omtalte bruger har så vidt jeg kan bedømme ikke rigtig noget at gøre på E, da vedkommende jo KUN er useriøs.

Men ak - hvad nytter det altsammen. Fem min. efter brugeren er deaktiveret, bliver der jo oprettet en ny profil af personen.

Måske man bare skulle begynde at ignorere alle overtrædelser og så ellers bare gi' sig til, skånselstløst at jagte point ;o)

Er forresten lige blevet snydt for 120 af slagsen :)
http://www.eksperten.dk/spm/459899
Avatar billede magictouch Nybegynder
07. februar 2004 - 11:30 #20
Hvor mange mon der hopper i vandet? http://www.eksperten.dk/spm/462023
Avatar billede victor-1 Nybegynder
07. februar 2004 - 20:06 #21
Det må så forhåbentlig være det sidste sprgsm. vedkommende får lov at stille med den profil.
(den latterlige klaphat)
Avatar billede ulkj Praktikant
09. februar 2004 - 12:16 #22
Syntes faktisk han er ret undeholdende, mon manden har et særligt forhold til mad og pc ?????
Avatar billede victor-1 Nybegynder
09. februar 2004 - 20:22 #23
Vi har heldigvis hørt det sidste til den profil.
Avatar billede huskekage Nybegynder
25. februar 2004 - 14:58 #24
gallabef er en snu rad!
Avatar billede victor-1 Nybegynder
25. februar 2004 - 16:56 #25
Ikke forstået ?
Avatar billede magictouch Nybegynder
25. februar 2004 - 18:06 #26
victor-1> tryk på huskekage!
Avatar billede victor-1 Nybegynder
25. februar 2004 - 18:12 #27
Yeps - har fundet ud af, hvor nemt man løber ind i "bad" karma.
Og her sidder man så og kan ikke gøre en pind ved det - sørgeligt :o(

VIRKELIGT sørgeligt for alle som det rammer - men i særdeleshed da også for Eksperten som helhed.

I dag er tanken om at droppe ud strejfet mig for første gang !
Avatar billede magictouch Nybegynder
25. februar 2004 - 18:18 #28
victor-1>er ikke helt med på karma-her, skær det lige ud for mig*G*

Stoppe-helt ærligt, det kan du ikke være bekendt;)
Avatar billede ird Praktikant
25. februar 2004 - 18:18 #29
Velkommen i klubben min ven *G*
Avatar billede magictouch Nybegynder
08. marts 2004 - 17:35 #30
Så er han vist på banen igen:http://www.eksperten.dk/spm/474578