Avatar billede neo99 Nybegynder
25. januar 2001 - 01:33 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

Problemer af forskellig art!!!!

Jeg har et par problemer med min pc;
Det er en AMD 700Mhz med 128 MB ram.
Jeg har et Geforce 32Mb DDR Ram grafikkort. Jeg leder efter den bedste driver til det! hvor finder jeg den?? Er der forskel på hvadde forskellige driver \"gør\"??
Jeg har flere gange prøvet at køre scandisc på min harddisc, men det bliver aldrig gennemført. Den går godt nok i gang, men \"nulstiller\" når indikatoren når midten. Hvad sker der??? Hvordan finder jeg den fejl der øjensynligt er?? Når jeg kører discfragmentering sker der iøvrigt det samme. Nogen forslag til hvad problemet kan være??? på forhånd tak....
Avatar billede neo99 Nybegynder
25. januar 2001 - 01:33 #1
vil mine spil \"hakke\" mindre hvis jeg havde mere Ram???
Avatar billede krusell Nybegynder
25. januar 2001 - 01:39 #2
Mere ram vil altid hjælpe. Skaf dig 128 til, det koster ikke så meget, men du vil nok ikke direkte kunne mærke forskel, men det hjælper...
Du skal bruge detonater3, som du kan hente hos www.nvidia.com, til skærmkortet...
Når du kører scandisk og diskfragmentering skal du trykker ctrl + alt + del og lukke alt undtagen explorer, ellers genstarter den hele tiden og tager meget meget lang tid om at blive færdig...
Avatar billede krusell Nybegynder
25. januar 2001 - 01:40 #3
Der er enkelte graffikkort der arbejder bedste med deres oprindelige drivere, så prøv at hente den nyeste driver til dit kort på deres hjemmeside.
Avatar billede neo99 Nybegynder
25. januar 2001 - 01:50 #4
kan der ske noget ved at downloade denne dtonator3 driver? kan det være at mit grafikkort ikke kører optimalt med denne driver ? og hvordan undersøger jeg det??
Avatar billede dreadworg Nybegynder
25. januar 2001 - 02:03 #5
Der er forskellige måder at teste dine drivere på og sammenligne ydelse. Et af de bedste programmer, er MadOnion.com\'s 3DMark2000. Det kan hentes på www.madonion.com.
Der er flere, men disse er normalt ikke lige så specifikke og \"avancerede\" (på en god måde).

Den bedste nuværende driver til nVidia kort, er 6.31, som er den officielle Detonator3 driver.

Der er faktisk også lige kommet en Detonator6.67 WHQL! Jeg har siddet og testet med 3DMark2000, Quake III Arena osv, og den er faktisk rimelig imponerende. Kan hentes her:
http://www.d128.com/cgi/ftp/file.pl?file=drivers/NVIDIA/BETA/Win9x/deto_667_whql.exe

Den er mindst lige så stabil som Detonator3 6.31.

Det er dog stadig en smule mærkeligt at den hakker i spillene. 128MB RAM burde stadig være mere end nok til de fleste games, selv om 256MB RAM udnyttes meget godt. Hvilke spil er det den hakker i? Det kan mulighvis være en opdatering af selve spillet der kræves...
Avatar billede krusell Nybegynder
25. januar 2001 - 02:18 #6
Ok, jeg havde ikke forstået det sådan, at spillene hakkede, troede bare du ville høre om ram ville hjælpe på sådanne problemmer.
Det er rigtigt at de fleste spil vil kunne kører uden problemer, med den opsætnig du har nu...
og ellers er det som dreadworg siger også rigtigt...
Avatar billede xtom2 Nybegynder
25. januar 2001 - 07:54 #7
Jeg synes du skulle prøve at teste dig frem til hvad den bedste driver er for dig. Jeg mener selv at den bedste \"overall\" Detonator3 er v6.50 og linket her, http://www.overclockercafe.com/ned_comparison_pg_5.htm ,er også fundet fra Madonion\'s messageboards omkring ydelsen i 3DMark2000.

Jeg synes dog du skal holde dig fra de WHQL certificerede drivere.. ingen tvivl om at de ER gode, stabile og det hele, men såvidt mine egne oplevelser virker en del funktioner á la NVtweak (indbygget i alle detonator3 drivere) ikke på dem med WHQL certificering.

Lige et tip til.. forskellen på versionerne:

v3.xx versions of the drivers are the first set of NVIDIA\'s unified drivers to officially support the GeForce.

v5.xx versions of the drivers support S3TC in OpenGL and full scene anti-aliasing (FSAA) (in OpenGL, and in Direct3D as well in the 5.22+ drivers). However, for some people they also cause lockups when they load Windows, so that some people simply cannot use them yet. They are also faster than the 3.xx drivers in most cases.

v6.xx versions of the drivers are faster and have a new control panel with extra FSAA options and information, and extra support for the GeForce2 MX. However, they may cause problems for some people.

v7.xx versions of the drivers are optimised for DirectX 8.

For ekstra god hjælp kan du prøve at kigge på http://www.geforcefaq.com som indeholder mange løsningforslag til GeForceproblemer, og du finder også en hel del om drivere, stabilitet med videre.

Xtom` =)
Avatar billede dreadworg Nybegynder
25. januar 2001 - 11:11 #8
xtom\'~> Hvis du mener 6.50 er god så skal du prøve den 6.67WHQL. Så vidt jeg har forstået virker NVTweak osv. ganske udemærket med den.
Deuden har alle de mennesker jeg ved bruger den, fået 100-600 points mere i 3DMark2000. Jeg er pænt imponeret over den i hvert fald.

Syndt jeg ikke gider spille nogle 3D Games lige nu, og så var tvunget til 2 timer mod min lillebror i går pga. af den driver... tæv tæv og atter tæv fik jeg, som sædvanligt... B)
Avatar billede neo99 Nybegynder
25. januar 2001 - 13:16 #9
Spillet er hitman, der vist nok benytter deres egen(nye) engine. jeg har glemt navnet på den, men kan det have noget med det at gøre???Jeg bliver iøvrigt i starten af spillet spurgt om jeg vil benytte direct3D eller GLopen(tror jeg nok det hedder) hvad skal jeg da vælge????Og tak for hjælpen iøvrigt deter helt super!!!!
Avatar billede neo99 Nybegynder
25. januar 2001 - 13:21 #10
Kan jeg iøvrigt skifte driver når jeg vil????Jeg har downloaded Detonator3 som exefil. \"aktiverer\" den sig selv ved når jeg klikker på eller hvad? undskyld jeg lyder som en idiot, men jeg ved sgu ikke særlig meget om dette her...
Avatar billede dreadworg Nybegynder
25. januar 2001 - 13:37 #11
Er det fulde version af spillet, eller DEMO versionen. Der er nemlig 2 DEMOER, hvoraf den ene har en del fejl, blandt andet med poligoner og body count efter folk er døde.

Før du installerer Detonator3, skal du nok lige afinstallerer den du har nu.
Det gøres ved:

Start>Instillinger>Kontrolpanel>Tilføj/Fjern Programmer

Den du skal gå efter, hedder meget sansynligt \"NVIDIA WIndows 95/98/ME Display Drivers\". Dem skal du afinstallerer, genstarte puteren, og så installerer Detonator3 fra den exe. fil du har downloaded. Den vil aktiverer sig selv, og installerer de nye driverer.
Avatar billede neo99 Nybegynder
25. januar 2001 - 13:52 #12
Nu hedder det 3D prophet ddr dvi windows.... displaydrivers. Mit kort er  fra Hercules og ikke NVIDIA, men det er ligegyligt ikke sandt? chippen er vel stadig en NVIDIA-chip....
Avatar billede krusell Nybegynder
25. januar 2001 - 14:51 #13
Jo...
Chippen er stadig Nvidia og du skal bruge direct3D i spil..
Avatar billede dreadworg Nybegynder
25. januar 2001 - 15:57 #14
Yupzer.

For at vende tilbage til Hitman, har jeg lige fået fat på det. Jeg spiller selv med en P3 450MHz, 256MB SD-RAM og et GeForce DDR 32MB RAM\'s kort i 1280x1024x32 uden problemer andet når der er en smule for mange på skærmen. Men selv der kører det fint og acceptabelt.

En smule mærkeligt at det skulle hakke hos dig...
Avatar billede denboj Nybegynder
25. januar 2001 - 20:42 #15
optimer optimer optimer - du skriver ikke noget om det er en duron, athlon eller tbird du har. Dette har betydning. Hvis det er en duron har du mindre cashe og du skal ikke have særligt meget instaleret for at dine spil begynder at hakker  (måske lidt en overdrivelse men alligevel ikke)

Du kan måske afhjælpe nogle af dine problemmer med crtl+alt+del og lukke alle andre baggrundsprogrammer end explorer og systray. Dette gør du hver gang du vil spille og det er selvgølgeligt lidt træskometoden.

Ud over det kan du også prøve at optimere spillene lidt ned så de f.eks. kører i 16 bit og 600*800 i skærmsopløsning.

ud over det kan du prøve at hoppe ind i systemindstillingerne og ændre hvilke programmer du vil køre under opstart - Det er f.eks. ganske unødvendigt at køre office men den sørger altid for at starte sig selv op hver gang )

Ud over alt dette er der også din bundkorts driver har du husket at instalere den. (og selvfølgelig også alle andre drivere) I samme åndedrag skal det siges at det kan være at du har instaleret en driver forkert - Denne kan måske godt trække systemet ned.

ud over dette er der din harddisk/cd\'0s placering - sidder de på samme kabel kan det være skidt. Skil dem ad så harddisken står0 alene.

---Scandisk - som tidligere nævnt crtl+alt+del du lukker alt ned undtagen explorer og systray - kører derefter scandisk og defrag

Drivere til skærmkort. Dit skærmkort er pisse godt - jeg har det selv til en 700 athlon - min går ned hvis jeg kører detonator drivere (leadtek) mens jeg har hørt fra andre at deres ikke kan køre med producentens driver men skal køre med detonator. Så det er jo et spm om tilfældigheder

Ud over alt dette så prøv forøvrigt også directx 8.0  fra microsucks hjemmeside.

(hvis du kører win me kan det være derfor da den har en tendens til at sluge lidt for meget ram efter min smag)

mvh denboj

Avatar billede neo99 Nybegynder
26. januar 2001 - 13:59 #16
Jeg har fået løst de forskellige problemer. tak for hjælpen, jeg vil forsøge at fordele sol og vind lige....
Avatar billede neo99 Nybegynder
26. januar 2001 - 14:16 #17
Øhh dreadworg du har slet ikke besvaret spørgsmålet, men gør det lige så du kan få nogle point....
Avatar billede dreadworg Nybegynder
26. januar 2001 - 14:20 #18
Gør ikke noget :)