Avatar billede scheff Nybegynder
26. januar 2004 - 21:15 Der er 25 kommentarer

Vil ikke starte billedet på skærmen??

Processoren er en: Opteron 244
Bundkort er et : ASUS motherboard SK8N
Ram er : Kingston 512 Pc 400

Problemet er så at når jeg starter computer starter alt men den smider ikke noget billede op på skærmen:)

Hvad er problemet??
Avatar billede bredker Nybegynder
26. januar 2004 - 21:19 #1
tjæk kabler , og at grafikkortet er trykket HELT i bund
Avatar billede scheff Nybegynder
26. januar 2004 - 21:20 #2
har jeg tjekket, alt sidder som det skal... kan det være mine ram eller hva kan det være?
Avatar billede bredker Nybegynder
26. januar 2004 - 21:22 #3
du siger at alt starter op
kommer der nogle bip under opstarten
har du evt et andet grafikkort du kunne prøve med
Avatar billede bredker Nybegynder
26. januar 2004 - 21:23 #4
og der er ikke blevet slukket for strømmen til skærmen ( det er før set )
Avatar billede scheff Nybegynder
26. januar 2004 - 21:24 #5
ingen bip lyde under opstarten.. men har prøvet med andet grafikkort det gav ikke noget bedre resultat.
Og har også haft sat det over i en anden maskine og der virker det fint...
Avatar billede scheff Nybegynder
26. januar 2004 - 21:25 #6
nej, ikke det med skærmen:)
Avatar billede qp Nybegynder
26. januar 2004 - 21:26 #7
hvad skulle den bip lyd da indikere ??
Avatar billede bredker Nybegynder
26. januar 2004 - 21:28 #8
de fleste bundkort kan komme med forskellige biplyde , alt efter hvilken fejl der er , så kan den lokaliseres ud fra bip koden
Avatar billede scheff Nybegynder
26. januar 2004 - 21:28 #9
om ramne var sat ordentligt i =)
Avatar billede scheff Nybegynder
26. januar 2004 - 21:30 #10
men har i nogen ide om hva der er i vejen???
Avatar billede bredker Nybegynder
26. januar 2004 - 21:30 #11
hvilken windows er der på
kunne muligvis være driver
Avatar billede scheff Nybegynder
26. januar 2004 - 21:32 #12
har jo lige samlet den så der er ikke noget windows på..=)
Avatar billede zhark Nybegynder
26. januar 2004 - 21:34 #13
Den "bib" er aldeles afgørende! Der SKAL komme eet (post) beeb eller "nogle" beep. Kommer der ingen beeb er der i i bedste fald tale om (kabinet) højtaleren ikke er tilsluttet, det er galt med nogle forbindelser - eller alvorlige fejl som CPU/bundkort er brændt af.
Avatar billede scheff Nybegynder
26. januar 2004 - 21:36 #14
hmmmm den siger selvfælgelig. det lille beeb i starten men ikke noget efterfølgende...=)
Avatar billede bredker Nybegynder
26. januar 2004 - 21:37 #15
tag alt ud , og start forfra , med at samle , et eller andet sted er der en dårlig for forbindelse
du har vel kølepasta på din cpu , det kan være nok at der ikke er 100% kontakt mellem cpu og køler
Avatar billede zhark Nybegynder
26. januar 2004 - 21:37 #16
Sålænge den ikke siger eet (eller nogle) beeb, så stop alle undersøgelser om ram/grafikkort osv. er det "bare" sådan noget skal den nok protestere med beep.
Avatar billede scheff Nybegynder
26. januar 2004 - 21:43 #17
mener i du jeg skal tage hele lortet ud igen og sætte det i igen???
Avatar billede bredker Nybegynder
26. januar 2004 - 21:44 #18
ja
Avatar billede scheff Nybegynder
26. januar 2004 - 21:44 #19
kk prøver jeg lige engang...
Avatar billede scheff Nybegynder
26. januar 2004 - 21:46 #20
men hva har kølepasta med processoren af gøre?
Avatar billede scheff Nybegynder
26. januar 2004 - 21:46 #21
ved godt det skal sidde under cpu køleren men hva skulle det vøre af forskel?
Avatar billede bredker Nybegynder
26. januar 2004 - 21:50 #22
hvis der bare er en mm der ikke har kontakt , kan du have et varmeproblem , det kan godt bevirke at den slet ikke når at starte helt op
havde selv det problem for et par uger siden
Avatar billede zhark Nybegynder
26. januar 2004 - 23:34 #23
Jeg tror det udelukket er/kan lokaliseres til skærmen!
Når den kommer med eet OK "POST", så er CPU/MOBO OK og den accepterer ram/grafikkort osv. Prøv med et andet cabel til skærmen eller en anden skærm.
Du siger hvad kølepaste skal gøre godt for!? Der skal altså et tyndt lag på mellem CPU/køler, og det er en MEGET væsentlig ting! Nye mobo/CPU slår fra, men der er absolut risiko for at brænde noget af hvis den ting ikke er iorden, det må du ikke "spøge" med.
Avatar billede mr.malmros Juniormester
27. januar 2004 - 02:15 #24
Eller prøv at låne et andet grafik kort et sted og se efter i din bios hvordan den er instillet... I nogle tilfælde er der en function der hedder "init display" og den skal selvfølgelig stå til den rigtige port, enten agp eller pci, for at den starter kortet.
Avatar billede magictouch Nybegynder
27. januar 2004 - 07:28 #25
Du skriver-når du starter- er det kun i begyndelsen der ikke er billede?