Avatar billede bkr2004 Nybegynder
22. januar 2004 - 13:37 Der er 8 kommentarer

CMS hvordan er det - godt ?

Har nogen herinde erfaringer med CMS (Content Management) systemer til opdatering af hjemmesider ??

Man vedligeholder sin hjemmeside i et primitivt program online  men er det godt alternativ til f.eks. at gøre det i FrontPage ?
Avatar billede dna Nybegynder
22. januar 2004 - 13:46 #1
Alt afhænger af behovet!

Hvis det er en simpel lille hjemmeside om dine katte eller sådan noget, så er det måske lidt overkill at lave et stort CMS system til at ligge bagved. Her kan frontpage nok godt klare den årlige opdatering.

Men, jeg syntes da helt sikkert, at CMS er den bedste måde at styre/vedligeholde en hjemmeside på - især hvis det skal være bare lidt seriøst! Det gør nemlig tit, at man oftere får lavet en opdatering, da det er så nemt.

dna
Avatar billede voirsous Nybegynder
22. januar 2004 - 14:05 #2
uden at kende meget til frontpage opdaterings system, så er frontpage ´koden generelt ikke pæn. (Den virker normalt kun i IE :) ).

selve et CMS System er håndkodet.
Ud over det giver CMS-Systemer ingen begrænsninger, og kan betjenes via en browser.
Avatar billede voirsous Nybegynder
22. januar 2004 - 14:07 #3
men det koster at få udviklet det - eller der kræves en vis kompetence for a udvikle det.
Avatar billede triple-x Nybegynder
22. januar 2004 - 14:14 #4
at sige frontpage laver koden grim og at den kun virker i IE er måske rigtigt nok... men et håndkodet CMS system kan være mindst ligeså grimt og virke mindst ligeså dårligt, elt efter pgrammøren
Avatar billede voirsous Nybegynder
22. januar 2004 - 14:16 #5
så sandelig korrekt, derfor er det en jungle at finde 'den' rigtige til opgaven.
Avatar billede keysersoze Guru
22. januar 2004 - 14:22 #6
Avatar billede swaxi Nybegynder
22. januar 2004 - 15:38 #7
som dna siger - det kommer an på.
et lufttryksbor er et herligt stykke værktøj, men til nogle opgaver vil det nok forette mere skade end gavn.
om du skal bruge et offline system a la frontpage, eller et online system (cms)afhænger primært af typen af indhold. hvis du primært har tekst og du har relativt få opdateringer (eks. en gang om måneden), er offline systemer både nemt og effektivt. har du derimod brug for at opdatere indhold i database mv. eller skal der være flere personer involveret i publiseringen, så vil et cms nok være værd at overveje.
ang. kvaliteten af frontpage' kode, så er det nu mit indtryk at de er kommet rimeligt godt efter det på det sidste. men elelrs er der jo fine alternative som golive eller dreamweaver.
Avatar billede keysersoze Guru
12. marts 2004 - 15:27 #8
er du nået videre?