Avatar billede delphimann Nybegynder
20. januar 2004 - 15:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

checkbox og php

hej

Hvis jeg laver en liste med billeder og brugeren så har mulighed for at vælge de billeder han/hun kan lide og de skal gemmes i en table.

Checkbox kan få name eller value efter foto_billed_id !

Men denne id skal kunne findes i en value! der kan være MANGE chekboxe og der kan også være 2.

Hvordan laver jeg det ?! hvis i ikke forstår skal jeg nok lige forklar!
Avatar billede detox Nybegynder
20. januar 2004 - 15:58 #1
Så brug: foto_billed_id som name. Value kan du sætte til fx 1 (for valgt).
Avatar billede delphimann Nybegynder
20. januar 2004 - 16:00 #2
ja og hvad så hvis brugeren har valgt 3 billeder ? Så skal jeg gå HELE min billed table igennem for at finde den ene... det må kunnne gørs smarter
Avatar billede detox Nybegynder
20. januar 2004 - 16:04 #3
Forstår jeg ikke helt. Du kan jo osse sætte både name og value til: foto_billed_id.
Så vælger du jo bare de billeder med dette id. Ellers er jeg ikke med.
Avatar billede delphimann Nybegynder
20. januar 2004 - 16:12 #4
foto_billed_id kan være ALT fra 1 til 99999999999

Jeg vil gerne have at f.eks
$billed1 = foto_billed_id
$billed2 = foto_billed_id
$billed3 = foto_billed_id
osv..

så kan jeg se hvad for nogle billeder der er blevet valgt er det muligt ?
Avatar billede delphimann Nybegynder
20. januar 2004 - 16:18 #5
Jeg opgiver det system helt!
Avatar billede detox Nybegynder
20. januar 2004 - 16:18 #6
Hvis du kun har checkboxene (og submit button) i din form, kan du gøre sådan her:

if (isset($_POST['submit'])) {
    foreach($_POST as $key => $val) {
        if ($key != "submit") {
            $billede[] = $val;
        }
Så har du dem i $billede[0], $billede[1], osv...
Avatar billede detox Nybegynder
20. januar 2004 - 16:19 #7
Det var hurtigt du opgav ;o)