Avatar billede kgeee Nybegynder
18. januar 2004 - 23:21 Der er 4 kommentarer

HP Photosmart 612 og CF kort problemer

Jeg har gennem et stykke tid haft en HP photosmart 612 kamera med et Lexar 64Mb compactflash kort til. Det har også virket helt fint, indtil fornylig. Jeg har brugt cf-kortet til at flytte data mellem to pc'ere, og har herefter formateret det under Windows XP.

Men når jeg sætter kortet i kameraet, skriver det "CF card requires formatting". Når man herefter vælger "yes" til at formatere kortet, blinker skærmen kort, og beskeden "CF card requires formatting" fremkommer igen; og det hele kører i ring.

Hvad kan der være galt?
Avatar billede bennyn Nybegynder
18. januar 2004 - 23:26 #1
Det lyder som om at dit kamera ikke længere kan læse kortet, Har du adgang til et andet kamera i kan tjekke det I, eller evt få en person med en kortlæser til at teste det
Avatar billede kgeee Nybegynder
18. januar 2004 - 23:30 #2
Jeg har en kortlæser, og der virker kortet helt fint. Kan sagtens skrive og læse til og fra det.
Avatar billede bennyn Nybegynder
18. januar 2004 - 23:36 #3
Har du provet at formatere kortet via computeren inden du formaterer det i kameraet ?? Har du et andet kort du kan teste i kameraet ?
Avatar billede kgeee Nybegynder
18. januar 2004 - 23:39 #4
Yes, har formateret kortet under XP via min kortlæser. Har desværre ikke et andet kort jeg kan prøve at teste med.