Avatar billede netfest Nybegynder
22. januar 2001 - 16:21 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

CPU for sidste gang!

nej nej nej
hvordan skal jeg dog holde den kold
efter hvad de siger her på \"Eksperten.dk\" er den al for varm
det drejer sig om min AMD k6-2 500 som ikke er overclocket, den er Ca 51 Gr.C og nogle gange bliver den næsten 60 Gr.C jeg har en rimelig køler på med køle pasta og  og varmeledende tape er der grund til at gøre noget rigtig ved det. den køre næsten stabilt for det meste
kom med et godt svar som moske kan hjælpe så er der point at hente
Avatar billede xtom2 Nybegynder
22. januar 2001 - 16:24 #1
Hvilken \"rimelig\" køler taler vi om`?
Avatar billede netfest Nybegynder
22. januar 2001 - 16:32 #2
køleprofilen er ca 4.0 Cm høj og der er en helt ny blæser på, på størrelse med CPU`en
Avatar billede xtom2 Nybegynder
22. januar 2001 - 16:35 #3
Uhm ok :) det var nu et mærke/model jeg var ude efter? :)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
22. januar 2001 - 16:37 #4
Her er AMD\'s liste over godkendte kølere til K6-II
http://www1.amd.com/products/cpg/thermals/
Avatar billede netfest Nybegynder
22. januar 2001 - 16:43 #5
den køler jeg har er en købt en hvor jeg så har sat en større køle profil på istedet for 2.0 cm så 4.0 cm
Avatar billede netfest Nybegynder
22. januar 2001 - 16:45 #6
ja xtom de kølere der er der kan min nu ikke hamle op med andet en lige køleprofilen men den bliver heller ikke særlig varm på min comp
Avatar billede xtom2 Nybegynder
22. januar 2001 - 16:46 #7
Hvilket bundkort er der?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
22. januar 2001 - 16:47 #8
Uhm..
Avatar billede xtom2 Nybegynder
22. januar 2001 - 16:47 #9
Ku du ikke lige beskrive hvordan du har fastgjort køleprofilen til processoren? ..har du evt. et billede (close-up) af det?
Avatar billede netfest Nybegynder
22. januar 2001 - 16:55 #10
køleren har et stykke køle rape op midten, i en EDB butik sagde de at jeg skulle lægge et tynt lag kølepata oven på køle tapet det har jeg gjort den sedder godt fast på CPU`en men den bliver da
ikke særlig varm før efter langtids brug. alser køle profilen
mit bundkort er et ASUS p5 a men p.g.a. ATX strømstikket er der ikke plads til en særlig stor køler
Avatar billede netfest Nybegynder
22. januar 2001 - 16:57 #11
blæseren der er på minder meget om den der er på den køler AMD kalder \"R 172\" hvis det siger dig noget
Avatar billede netfest Nybegynder
22. januar 2001 - 17:00 #12
Undskyld det kan godt være at der er en del stave fejl og der mangler lidt komma og . men det går lidt hurtigt
Avatar billede xtom2 Nybegynder
22. januar 2001 - 17:04 #13
Well nu har jeg kigget på de tekniske specs på AMD K6-II 500.. hvis man går ud fra at temperaturen i resten af kabinettet er 60-70°, så skulle processoren ikke blive varmere end 30-40°.. så enten sutter din køleløsning r*v eller også er varmen i dit kabinet ret meget højere.
Avatar billede netfest Nybegynder
22. januar 2001 - 17:06 #14
altså jeg kan ikke forstå at køel pladerne ikke bliver varmere en de er,
Avatar billede xtom2 Nybegynder
22. januar 2001 - 17:11 #15
Tjaeh.. i techdoc\'et her står der man skal holde sig langt fra varmeledende tape.. og det tror jeg egentlig er rigtigt nok i forbindelse med din processor..
Avatar billede netfest Nybegynder
22. januar 2001 - 17:11 #16
mine køleplade er precis som den køler AMD kalder \"R 91\" på den hjemmeside du gav mig
Avatar billede xtom2 Nybegynder
22. januar 2001 - 17:12 #17
Hvor mange enheder har du i dit kabinet? Hvordan er kølingen i resten af kabinettet?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
22. januar 2001 - 17:20 #18
Og ehm hvor meget strøm gir du den? 2.2 eller hvad?
Avatar billede LNG.DK Novice
22. januar 2001 - 17:30 #19
Du skal tage den \"varmeledende tape\" af.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
22. januar 2001 - 17:39 #20
Øhm.. det har jeg vist lige sagt?
Avatar billede LNG.DK Novice
22. januar 2001 - 17:44 #21
ok
Avatar billede apollo69 Nybegynder
22. januar 2001 - 18:58 #22
netfest>> Grunden til at kølepladerne ikke bliver ret varme er nok fordi at varmen bliver i processoren.
Måske kunne din løsning køle den lidt bedre hvis kontakten mellem CPU og køler var optimal.
Avatar billede LNG.DK Novice
22. januar 2001 - 19:03 #23
Du kan evt. få slebet din køler plan. Hvis den har været udsat for meget varme f.eks. fordi du har haft varmeledende tape på, kan den være blevet skæv. Smid den en tur på en plansliber eller køb noget meget fint sandpapir, læg det på en *MEGET* plan flade og slib herefter køleren. Husk at fjerne sliberester inden du monterer den igen.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
22. januar 2001 - 19:13 #24
Eller køb en ny, de koster jo ikke ret meget.