Avatar billede ptracy Nybegynder
14. januar 2004 - 23:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Skærmbillede roteret 90 grader??

Min svigerfar har en XP home DK, som i dag, mens han var inde i Word "lige pludselig" roterede skærmbilledet 90 grader (mod uret :-) ) Jeg har en ide om at det må være en setting på grafik kortet der er blevet aktiveret, men aner ikke hvor jeg skal lede. Er der nogen der har et bud på en løsning?
Avatar billede ellebaek Nybegynder
14. januar 2004 - 23:46 #1
man kan vidst ændre vinklen på skærmen. (kan man i hvert fald på min)

Ved ikke om det er der fejlen kan ligge..
Avatar billede michaelgm Nybegynder
14. januar 2004 - 23:48 #2
Ja.. Evt. Egenskaber på skrivbordet
Altså:
egenskaber - indstillinger - Avanceret.. Se om du ikke kan finde noget der?
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2004 - 23:50 #3
kan han ikke bare vende skærmen om på siden?? :D.. sorry spam.. men jeg kunne ikke lade være.. skal ikke ske igen i dette indlæg..
Avatar billede kenp Novice
15. januar 2004 - 08:25 #4
har i fået løst det!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. januar 2004 - 10:15 #5
Visse fladskærme kan vendes på siden - derfor er funktonen til stede.

Den ligger, som Michaelqm skriver, under egenskaberne for grafikkortet. Typisk under det faneblad der hedder "Geforce", når du har valgt avanceret som Michaelqm skriver.

Når vi så er der, så har vi haft en kodekal, på hvis pc vi lavede nummeret. Han gad ikke bruge tid på at finde ud af, hvad problemet var, så han satte sig bare resten af dagen med hovedet på skrå og fortsatte, så deeet...... :-)
Avatar billede ptracy Nybegynder
15. januar 2004 - 11:21 #6
Jeg skal ud og kigge på problemet i aften, så må vi se om ikke det kan løses sådan som michaelgm foreslår.
Avatar billede jacob_lk Nybegynder
15. januar 2004 - 15:52 #7
Det kan være din skærm driver der skal opdateres.... ellers kan det være hvis dit skærm kort er en smule forællet og der måske er en fejl
Avatar billede ptracy Nybegynder
23. januar 2004 - 15:50 #8
Hvis michaelqm smider et svar får han pointene - da hans kommentar var den første der ramte nogenlunde.
Det viste sig at der ligger en lille ikon i systemtray, så da jeg endelig kom ud til svigerfars puter, ja så tog det ca. 20 sek. at rette :-D
TAkker for hjælpen
Avatar billede ptracy Nybegynder
23. februar 2004 - 09:18 #9
Det viste sig at der ligger en lille ikon i systemtray, så da jeg endelig kom ud til svigerfars puter, ja så tog det ca. 20 sek. at rette :-D