Avatar billede gnispi Nybegynder
14. januar 2004 - 15:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

service pack 1 giver blå skærm

Hejsa, når jeg forsøger at installere sp1, kører det, som det skal; men ved første opstart når den kun til "welcome to Windows". Derefter går den ned med "blå skærm".

Ram og skærmkort er forsøgt skiftet og har kørt "optimal settings" i Bios, Bios er flashet med nyeste update, men bøvlet fortsætter på samme vis. Desuden har jeg forsøgt mig med at installere en windows version, der har sp1 integreret.

hilfe, bitte... gnispi
Avatar billede arlet Juniormester
14. januar 2004 - 15:07 #1
kunne tyde på en ikke hel lovlig windows.

ellers prøv herfra : http://www.it-service.sdu.dk/vis.php?side=84
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. januar 2004 - 15:14 #2
arlet, lad være med at komme med subjektive beskyldninger.

Jeg har da også adgang til flere versioner af Windows (med og uden integrerede servicepacks). Og der er intet ulovligt i disse.
Avatar billede ljunggren1 Nybegynder
14. januar 2004 - 15:20 #3
Jeg har også set problemet hvis man installerer med en version og så bagefter tager en anden skive med SP på - så passer de ikke sammen. Problemet kan være et versionsproblem, men du ringer bare til MIcrosoft og får en ny kode.
Avatar billede vorlonkosh Nybegynder
14. januar 2004 - 15:24 #4
"kunne tyde på en ikke hel lovlig windows." - Hvorfor det? Kommer normalt bare frem med, at det ikke kan lade sig gøre.
Avatar billede gnispi Nybegynder
14. januar 2004 - 15:26 #5
Tak for linket... Jeg vil prøve at downloade en sp1 derfra, men jeg har mine tvivl. Jeg glemte at sige, at det ikke gør nogen forskel, om jeg går via. windows update, eller om jeg bruger den fil, jeg har fået fat i. gnispi
Avatar billede gnispi Nybegynder
14. januar 2004 - 15:33 #6
Ang. kodespørgsmålet. Der er ikke overhovedet bøvl med selve installationen - jeg går på windows update uden problemer, og filen xpsp1_en_x86.exe installeres gnidningsfrit. Indtil 2 sekunder før xp har bootet
Avatar billede magictouch Nybegynder
14. januar 2004 - 15:34 #7
Avatar billede gnispi Nybegynder
15. januar 2004 - 21:16 #8
tak allesammen