Avatar billede lois Nybegynder
11. januar 2004 - 16:58 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Annulering af konfiguration af hjemmenetværk

Jeg er ved en fejl kommet til at konfigurere min pc til hjemmenetværk (under netværkssteder "opret et hjemme - eller mindre kontornetværk) Konfigurationen blev ikke gemmenført helt, men siden det skete har min pc opført sig underligt: den starter op normalt, men det tager ca 4 min fra skrivebordet er synligt, men fastfrosset, til "windows-lyden" afspilles og messenger, antivirus og andre netafhængige programmer opstartes.
Er der en mulighed for at annullere konfigurationen? Har lavet systemgendannelse, men det hjælper ikke.

Lois
Avatar billede espersen Novice
11. januar 2004 - 17:08 #1
prøv at køre guiden igen : denne gang som det skal være,
Avatar billede lois Nybegynder
11. januar 2004 - 17:11 #2
har jeg gjort, men den kan ikke fuldføres (og jeg ønsker heller ikke et netværk - kom til at køre den første gang ved en fejl)
Avatar billede espersen Novice
11. januar 2004 - 17:12 #3
det kunne tyde på at du er kommet til at vælge den mulighed hvor den er en del af et netværk / domæne som den skal logge sig på...
Avatar billede lois Nybegynder
11. januar 2004 - 17:17 #4
ja, men kan dog godt få netforbindelse - det tager bare lang tid for pcen at starte ordentligt op. Nogle gode råd til hvad jeg gør?!?
Avatar billede espersen Novice
11. januar 2004 - 17:24 #5
jeg tror at den først forsøger at logge sig på det netværk du er kommet til at være på vej til at konfigurere -men at din normale opsætning herefter fortsat tillader dig at gå på nettet.

Hvilken forbindelse/internetudbyder har du (fast eller dynamsik IP) ?
Avatar billede lois Nybegynder
11. januar 2004 - 17:29 #6
Lyder meget rigtigt.

Jeg bor på kollegie hvor vi har en LAN forbindelse med dynamiske ip'er..
Avatar billede espersen Novice
11. januar 2004 - 17:31 #7
højreklik lige på skrivebordets "netværkssteder" - vælg egenskaber
Avatar billede espersen Novice
11. januar 2004 - 17:31 #8
fortæl mig hvad du har af LAN eller Højhastighedsforbindelser til nettet
Avatar billede lois Nybegynder
11. januar 2004 - 17:33 #9
viser mig to forbindelser : LAN og 1394-forbindelse (?)

er ret novise så måske skal jeg guides lidt...
Avatar billede espersen Novice
11. januar 2004 - 17:34 #10
Det er OK <,  hæjre klik på LAN og vælg egenskaber og fortæl mig hvad du har under "bla bla følgende elementer"
Avatar billede lois Nybegynder
11. januar 2004 - 17:41 #11
Tak

Under "denne forbindelse bruger følgende elementer"

x ved "Klientprogram til microsoft-netværk"
ikke x ved "fil og udskriftsdeling til microsoft-netværk"
ikke x ved QoS pakkeplanlægning
x ved internetprotokol (TCP/IP)
Avatar billede espersen Novice
11. januar 2004 - 17:47 #12
først skal jeg lige have dig ud til Skrivebordet

Højreklik på Denne Comouter -> Vælg Egenskaber -> Vælg fanebladet "Computernavn" og klik på knappen "skift" og fortæl hvad der står
Avatar billede lois Nybegynder
11. januar 2004 - 17:51 #13
Der står det jeg har døbt min pc og under arbejdsgruppe står der mshome
Avatar billede espersen Novice
11. januar 2004 - 18:03 #14
prøv lige at start en dos prompt under

Start -> Programmer -> Tilbehør -> Kommandoprompt

skriv så : ipconfig /all  og fortæl hvad der står
Avatar billede lois Nybegynder
11. januar 2004 - 18:15 #15
Der står alt muligt... ved ikke rigtig hvad du leder efter, men jeg prøver at gengive det der ikke er en hel masse tal :-)

Nodetype : hybrid
Ip-routing aktiveret : nej
WINS-proxy aktiveret : nej

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

Beskrivelse : sis 900-based pci fast ethernet adapter

dhcp aktiveret : ja
automatisk konfiguration aktiveret : ja

sig til hvis du mangler mere...
Avatar billede espersen Novice
11. januar 2004 - 18:18 #16
lyder ok

Prøv dette (det nulstiller dine indstillinger)

skrive ipconfig /release
og derefter ipconfig /renew

Du kan miste forbindelsen et lille stykke tid)
Avatar billede lois Nybegynder
11. januar 2004 - 18:35 #17
Jep - så kører det perfekt igen.

Tusind tak!!
Avatar billede espersen Novice
11. januar 2004 - 18:42 #18
det er dejligt at høre !  Vi har da også været godt rundt i din maskine ;-) - så jeg smider lige et svar