Avatar billede nbasiden.dk Nybegynder
09. januar 2004 - 15:15 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Meta-Tag

hej!

Hvorfor virker dete meta tag kode ikke? Eller gør det?

Koden er placeret øverst, efter side navnet og helt i bunden!

Siden er www.nbasiden.dk

Så gå ind på vis kilde på www.nbasiden.dk

det gælder kun forsiden!

Er det fordi det ikke er tildmeldt nogen søgemaskiner?
Avatar billede cdc Novice
09. januar 2004 - 15:17 #1
stort set de fleste søgemaskiner bruger ikke metatags mere
Avatar billede cdc Novice
09. januar 2004 - 15:19 #2
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. januar 2004 - 15:19 #3
hmm.. hvad går der galt for din kode? :)

background-color:<TR BACKGROUND="images/bar.jpg"> ; ??

Og du skal putte sit <style type="text/css">...</style> i dit <head>...</head>-område..
Avatar billede cdc Novice
09. januar 2004 - 15:19 #4
og søg her på eksperten på metatag, så får du en god forklaring på hvordan det hænger sammen
Avatar billede nbasiden.dk Nybegynder
09. januar 2004 - 15:25 #5
Hvis søgemaskiner ikke bruger meta tags, Hvad gør de så. Kort sagt???
Avatar billede nbasiden.dk Nybegynder
09. januar 2004 - 15:28 #6
Ok......ændre spm. Find kode, så min hp viser sig i google.com som en af de første?
Avatar billede cdc Novice
09. januar 2004 - 15:30 #7
så skal du sørge for at det er en hulens masse som linker til din side, det er eneste mulighed
Avatar billede espersen Novice
09. januar 2004 - 15:30 #8
Avatar billede espersen Novice
09. januar 2004 - 15:31 #9
tag det som en kommentar ;-|
Avatar billede cdc Novice
09. januar 2004 - 15:31 #10
Avatar billede cdc Novice
09. januar 2004 - 15:32 #11
Avatar billede nbasiden.dk Nybegynder
09. januar 2004 - 15:53 #12
Har læst dem men fatter det ikke helt.....Men som sagt ændre spm. så den hedder "Tildmeld min HP til søgemaskiner" Der for for 20 point!
Avatar billede exp Juniormester
09. januar 2004 - 16:22 #13
Du får bedre placering på google ved at du ikke tilmelder den, men istedet selv lader den finde din side...
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. januar 2004 - 16:24 #14
To ting:

Metatags virker ikke fordi søgemaskinerne fandt ud af at de blev misbrugt. Masser af suspecte webmastere (primært fra sex sites) fylde deres meta ud med søgeord der ikke var relevante for deres site, men populære. Hvis du nu har et sex site og kan få alle dem der søger på MP3 eller Britney Spears ind på din hjemmeside, så får du masser af hits. Når man tjener reklamepenge pr. hits, er man ligeglad med om folk faktisk interessere sig for din side, bare de kmooer ind og giver et hit. Derfor holdte søgemaskinerne op med at lægge vægt på meta. De bedste af dem gør oven i købet det at de undersøger om du har søgeord i meta der ikke også findes på din side, hvis du har det, bliver du straffet.

Automatis tilmelding til en masse søgemaskiner er en utrolig dårlig ide. Hvis du kikker i min logfil, vil du se at jeg for 95% af min trafik fra kun 3 søgemaskiner. Det kan, med andre ord, betale sig for mig t koncentrere mig om at opnå den bedst mulige placering i de ganske få søgemaskiner der faktisk giver trafik. Auto sibmitterene er ikke gode nok til at give dig en ordentlig placering. Du får en hel masse halvdårlige placeringer i søgemaskiner der alligevel ingen trafik giver.

Tilmeld i hånden til de max 10 maskiner der giver noget trafik
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. januar 2004 - 16:28 #15
Søgemaskinerne gennelæser din kode, herinde beregner de hvilke ord der er relevante for din side. Dette gør de bl.a. ved at se hvad der stor i title tagen, i dine overskrifter, i den sidetekst, og i dine hyberreferencer.
Når de har fundet de relevnate ord, beregner de et index tal, der sammenlignes med andre sider for hevert enkelt søgeord (denne sammenligning sker først når der faktisk søges på et ord) for at kunne placere dig på resultatsiderne.
Din placering afhænger af hvilken søgemaskine vi taler om, f.eks. google ligger meget stor vægt på links. Jo flere links der peger på din side jo bedre placering får du, og hvert enkelt link kvalificeres sådan at et godt link er et link der har søgeordet i den aktive del af søgeteksten og som kommer fra et site der selv er godt placeret i googel. De andre søgemaskiner gør det på andre måder.

Tricket erat vide hvad de enkelte søgemaskiner gerne vil se, og så give dem det på en ordentlig måde