Avatar billede sesam Nybegynder
07. januar 2004 - 13:17 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Tryksag på plastik

Hvilken Pantone skala skal man bruge når tryksagen skal trykkes på plastik?
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. januar 2004 - 13:34 #1
Som jeg forstår det, kan du bruge alle pahtone scalaer. Mediet de skal trykkes på er ikke afhængig af farven, kun at tryksværten, så findes tryksværte, bør du kunne opgive pantonefarven og få trykt i den
Avatar billede pic Nybegynder
07. januar 2004 - 17:56 #2
præcis - du kan evt. ringe til dit trykkeri og høre nærmere :D
Avatar billede batting Nybegynder
08. januar 2004 - 12:23 #3
Som Bufferzone naevner er det ikke en speciel scala. Men for trykkeren drejer det sig om en speciel type tryksvaerte. Undgaa dog meget lyse farver da de sjaeldent egner sig til plasttryk. Hvis du skal have hjaelp saa giv besked. Jeg har flere gange trykket paa plast. Ellers kan du kontakte www.plastprint.dk - de ligger i Farum og er eksperter paa omraadet. Ellers kan du gaa til enhver alm. trykker og forlange trykket paa en papirtype der hedder YUPO, det passer til de fleste trykmaskiner og kraever ikke noget specielt opsaet.
Avatar billede sesam Nybegynder
15. januar 2004 - 15:22 #4
Takker for hjælpen ;o)