Avatar billede krazzen Nybegynder
06. januar 2004 - 22:46 Der er 4 kommentarer

Wlan Router og Wlan Router via WLAN - hvordan?

En ven som bor tæt på mig har en trådløs router med IP 192.168.1.1. Hans router er tilsluttet nettet. Jeg kan tilslutte hans router og dermed nettet med min bærbare fra vinduet i stuen, men kunne godt tænke mig at der var adgang fra hele lejligheden.

Jeg har også selv en trådløs router, og tænker at den måske kunne sende mit bærbar/stationær PC-signal videre. Det burde vel kunne lade sig gøre? Men hvordan? Min router er en Topcom, som har en del forskellige indstillingsmuligheder. Indtil videre har jeg gjort følgende:

givet den (routeren) samme SSID som min vens router (vi kører uden WEP og KEY)
givet routeren IP 192.168.1.99
Slået NAT og filtrering fra

Jeg kan ikke pinge hans router fra min (den har en ping-funktion indbygget).

Er der nogen som har et godt fif eller bare lige ved hvordan man fixer det??!

Jeg synes den er svær, så jag har lavet det til en 60'er...
Avatar billede werd Nybegynder
06. januar 2004 - 22:49 #1
Det er højst sandsynligt ikke lovligt (efter dit teleselskabs regler) så spørgsmålet bør vel lukkes!?
Avatar billede krazzen Nybegynder
06. januar 2004 - 23:18 #2
??? Og hvorfor er det så ikke lovligt? Min ven bruger ikke TDC som internetudbyder!
Avatar billede kenp Novice
07. januar 2004 - 08:30 #3
hvis du skal dele internet forbindelsen med din nabo, så skal du have skriftlig tilladelse fra din internetudbyder, og det er kun muligt at få den fra tdc når i er privat kunder, de andre giver det ikke!

Men desuden kan du ikke bruge det udstyr du har der! du skal ahve fat i noget nyt.
Avatar billede afb Nybegynder
18. februar 2004 - 15:06 #4
De har ret, det er ikke tilladt ifølge din udbyders bestemmelser.
Men hvis du vil have forstærket signalet så du kan modtage det andre steder end i dit vindue kan du evt købe externe antenner til dine trådløse modtagere og sendere, på den måde er det muligt at sende signalet "in sight" dvs i luftlinje uden forhindringer.