Avatar billede hellswonars Nybegynder
05. januar 2004 - 21:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hej er der nogen der kan hælpe med at sætte DHCP-server op i NT

Hej jeg har en gammel Nt-maskine som jeg fandt frem,,, Men jeg kan sku ikk finde ud af og installere DHCP-server. Jeg har lige installeret den fra bunden så den har ikke en gang fundet de 2 netkort som jeg har smækket i den.. er der nogen som vil hjælpe mig med at sætte HCP op fra bunden, og samtidig vise mig hvordan man sætter den til at køre FTP-server håber nogen ville hjælpe!:-)
Avatar billede webcon Nybegynder
06. januar 2004 - 00:06 #1
Avatar billede webcon Nybegynder
06. januar 2004 - 00:10 #2
Jeg mener, at FTP, som jo er en del af IIS, skal findes på din DISK med "Option Pack", som medfulgte din NT-server. Option Pack er en selvstændig CD-skive.
Avatar billede hellswonars Nybegynder
06. januar 2004 - 13:38 #3
jeg fatter ikk d der står på siden--- Nt-maskinen kan ikk finde nogen af mine netkort og det er kun 10mb..... så den burte da kunne finde sådan nogle gamle nogen?
Avatar billede fortes Nybegynder
06. januar 2004 - 17:24 #4
NT server er rigtig dårlig med drivere... Kig på producentens hjemmeside... Husk også at opdatere seerveren med SP6a
Avatar billede hellswonars Nybegynder
06. januar 2004 - 19:52 #5
Jamen jeg kan sku ikk få lortet til at virke den side som jeg skulle besøge står der ikk ret meget om hvordan man sætter DHCP op...
Avatar billede fortes Nybegynder
07. januar 2004 - 08:01 #6
Installering af DHCP service...
Højreklik på "Network Neighbourhood"
Vælg "Properties"
Klik på "Services" tab
Tryk på "Add"
Marker "DHCP Server"
Tryk "OK"
Godkend placering af installationsfiler ok tryk "continue"
Tryk "OK" og derefter "Continue"
Tryk "OK" og derefter "Close" og genstart.

Sådan sætter du DHCP manager op
Tryk "Start" og vælg "Programs"
Vælg "Administrative tools"
Vælg "DHCP Manager"
Klik på "scope" og vælg "create"
Indtast "Startadress"
Indtast "Endadress"
Vælg hvor mange dage dine klienter skal lease adressen.
Indtast et navn for scopet og tryk "OK"
Tryk "YES" for at aktivere scopet.
Avatar billede hellswonars Nybegynder
07. januar 2004 - 16:19 #7
mange tak fotes:-)
Avatar billede fortes Nybegynder
08. januar 2004 - 07:10 #8
Det var så lidt, hvis du leger lidt med DHCP, kan du også få default gateway og DNS med ud til klienterne...