Avatar billede the_master Nybegynder
04. januar 2004 - 15:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Visual basic 6.0 (DHTML)

OK Jeg har Visual basic 6.0 og i den er der en DHTML Editor og jeg har lavet lidt i den. Problemet er bare når jeg gemmer det, laver den en HTML file, en DSR file, DSA file og to tmp filer, men når jeg åbner HTML filen er alle der MEN der sker ikke noget når man trykker på de knapper som er der?.
Avatar billede koldstar Nybegynder
04. januar 2004 - 15:09 #1
filerne skal vel ligge på en server der understøtter dem?
Avatar billede the_master Nybegynder
04. januar 2004 - 15:11 #2
De ligge i den samme mappe som html filen
men jeg har kigget lidt på HTKL filen og der er ikke noget link til de andre filer?
Avatar billede the_master Nybegynder
04. januar 2004 - 15:12 #3
IKKE HTKL MEN HTML FILEN
Avatar billede koldstar Nybegynder
04. januar 2004 - 15:21 #4
Jeg har ikke lige rodet med DHTML, men f.eks ASP eller PHP skal jo ligge på en server der understøtter scriptsprogene. Hvis du har IIS installeret på din comp skal du prøve at smide filerne derind...
Avatar billede the_master Nybegynder
04. januar 2004 - 15:26 #5
IIS øhhh..
Avatar billede the_master Nybegynder
04. januar 2004 - 15:31 #6
Det DHTML som man ser på de fleste hjemmesider er ligesom javacript men det DHTML som er i VB er noget andet der ser mærkeligt ud.
Avatar billede kedde65 Praktikant
04. januar 2004 - 16:10 #7
Det DHTML der bliver genereret er en afart af VBScript, som der kun er understøttet i IE og derfor ikke generelt anvendeligt. For at vise alm. side med DHTML (JavaScript, VBScript) kræves der ikke noget af serveren da det hele styres på klienten. Men når du bruger VB 6.0 så skal der være FP Extensions, hvilket de færreste servere understøtter da det er smæk fyldt med sikkerhedshuller.

VH CK
Avatar billede the_master Nybegynder
04. januar 2004 - 16:27 #8
så DHTML stinker eller hvad?
Avatar billede kedde65 Praktikant
04. januar 2004 - 16:46 #9
Nej DHTML som sådan stinker ikke, men jeg ville aldrig bruge VB 6.0 til at lave det med. Det er slet ikke beregnet til at lave den slags med...

Istedet skal du lære det fra bunden af, eller bruge et program der er beregnet til det.

VH CK
Avatar billede the_master Nybegynder
15. februar 2004 - 19:13 #10
hmm