Avatar billede iggi Nybegynder
02. januar 2004 - 14:14 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

? Hvilken mærke bærbar

Hej

Jeg har brug for en bærbar computer(pc), men ved ikke hvilket mærke jeg skal vælge.

Maskinen skal være meget holbar skal kunne tåle transport i fly, mange rystelser fra skib mm.

Mht størrelse har jeg tænkt mig 15,1 tft skærm, 40 Gb, 512 ram, diskette, cd/dvd-drev. Software styresystem windows xp+ office-pakken.

Hvis nogen har erfaringer med IBM contra Asus vil jeg også meget gerne høre jeres kommentarer.

Hvilken bærbar er efter din mening den mest holdbare på marked?

Tak for hjælpen og GODT NYtår

Mvh Iggi
Avatar billede ird Praktikant
02. januar 2004 - 14:15 #1
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
02. januar 2004 - 14:17 #2
Jeg vil helt klart vælge Asus. Det er lidt dyere computer, men så får du virkelig også noget kram som man kan bruge og i mange år. Nogle producenter bruger billige materialer på computerne, og det er netop også her Asus er gode, da du får en ordentlig kvalitet.
Avatar billede ird Praktikant
02. januar 2004 - 14:17 #3
Som forbruger, der skal købe bærbar i dag, har man mange valgmuligheder. Flere og flere fabrikanter melder sig på banen med deres modeller. Skal man købe dyrt eller billigt, mærkevarer som IBM eller Compaq, eller måske holde sig til et forholdsvist nyt mærke som Asus, Fujitsu Siemens eller Dell og satse på at få mere værdi for pengene? Desuden er mulighederne mange og ikke altid lige gennemskuelige, så derfor kan man nemt risikere at købe katten i sækken, fx. en udgået model. En af grundene til at valg af bærbar computer kan være så svært at finde rundt i er, at det kan være svært at skelne imellem de enkelte maskiner, eftersom de udadtil som regel er identiske og altså "kun" har forskelligt indhold. Der er en række andre ting at tage stilling til. Vægten spiller også ind og den variere  fra model til model.  Jo lettere den bærbare skal være, jo dyrere er den. Derudover er der jo ting som design. Generelt betyder et ”slankere” design og mindre vægt som regel at den bærbare har færre udvidelsesmuligheder. Til gengæld er den lettere at have med sig. Engang blev en bærbar typisk betragtet som en stor klodset genstand, der var langsom og vejede mindst 3 kg. De dage er ovre, da vi i dag har mulighed for, at købe dem med en vægt helt ned under 1 kg.
Det som mange ofte går efter som det primære, er prisen de skal betale for deres bærbare computer.
Som udgangspunkt ligger bærbare i en prisklasse der hedder 7-18.000 kr., når vi taler om privatpersoner. Det er så her jeg mener, at mange går galt i byen, nemlig ved at vælge en model til 7.000 kr., fordi man ikke ser forskellen på den billige, og så den dyre som står ved siden af.
Priser mellem 10.000 og 25-000 vil være mit råd at spendere på en bærbar. Men selvfølgelig afhængig af hvad man skal bruge den til! En bærbar til under 10.000 kr. kan fint bruges, hvis ikke kravet er så stort
Avatar billede ird Praktikant
02. januar 2004 - 14:19 #4
Asus, IBM, Dell og Fujitsu Siemens er mine klare favoritter
Avatar billede ird Praktikant
02. januar 2004 - 14:45 #5
Hjalp det?
Avatar billede ird Praktikant
04. januar 2004 - 09:52 #6
Det var måske sidste gang vi så opretter :)
Avatar billede iggi Nybegynder
05. januar 2004 - 08:44 #7
Hej undskyld mit sene svar men jeg glemte at skrive at jeg først havde mulighed for at komme på nettet i dag.

Tak for jeres råd det gav mig lidt mere begreb om hvilken bærbar jeg skal vælge

giver du et svar ird så i begge kan få point

Mvh Iggi
Avatar billede ird Praktikant
05. januar 2004 - 12:11 #8
Helt okay :)

Det vigtigeste er du giver feedback som du gør.

Tak for point
Avatar billede iggi Nybegynder
05. januar 2004 - 14:13 #9
takker..

Mvh iggi