Avatar billede zevicez Nybegynder
02. januar 2004 - 00:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

centrere firkant lavet med marquee tool

Hej derude Eksperter..
Er ny med photoshop 7, og har et lille begynder problem. Jeg har lavet et ensfarvet billede i 800x120. Deri vil jeg lave et nyt billede med størrelsen 770x110 men jeg kan ik centrere den så der ligsom er en lige kant hele vejen rundt?? (undtagen self. der hvor der er 40 px ud til kanten, hvis i forstår.!)
Hvordan centrerer jeg den inderste firkant, så der er henholdsvis 3 gange 10 og 40px ud til den yderste firkant??
På forhånd tak...
Se evnt her: http://users.skynet.be/fa085740/tutorials/tutpixel/pix2.htm, dog lavet i andre størrelser m.v... (Har gang i guiden nemlig :), men sidder lidt fast nu!
VH Esben Baymler
Avatar billede spe Nybegynder
02. januar 2004 - 00:38 #1
Vælg rektangelselektionsværktøjet (marquee). Indstil størrelsen til de 770 gange 110 pixels. Tegn dit rektangel.
Vælg Select-->Transform selection (Vælg->Transformer det valgte).
Nu får du mulighed for at indtille placeringen af din selektion i indstillingsbjælken lige under menuerne.
Indtast 10 pixel i x og i y.
Men regn lige efter, så vidt jeg kan se skal din selektion ikke være 770 gange 110 hvis du gerne vil have 10 pixels på de 3 sider og 40 på den fjerde. men derimod 780gange 70 pixel eller 750 gange 100 afhængig af hvor du vil have de 40 pixels.
Avatar billede zevicez Nybegynder
02. januar 2004 - 00:55 #2
tak, ja undskyld regne fejl, så jeg først bagefter.. fandt ud af det nu, tak skal du have :D
Avatar billede spe Nybegynder
02. januar 2004 - 00:59 #3
Selv tak :-)