Avatar billede koxxxx Nybegynder
18. januar 2001 - 10:56 Der er 10 kommentarer

Fejl ved installation af win 2000

Når jeg vil installere får jeg følgende fejl \"Inaccessible boot device\"
HVad skal jeg gøre?
Avatar billede codebase Praktikant
18. januar 2001 - 11:41 #1
Inaccessible boot device= ingen floppy eller ingen HD :)
Avatar billede koxxxx Nybegynder
18. januar 2001 - 11:45 #2
Hvad vil det så sige???
Avatar billede snowball Novice
18. januar 2001 - 12:09 #3
Det er altid en go\' idé og kigge de gamle spørgsmål igennem inden man selv spørger da ens spørgsmål (inkl. dette) mange gange har været stillet før ;)

Men kig på http://195.184.98.141/spm/40875

Som tilføjelse kan det siges at det er helt i starten (det står nederst på skærmen) af installationen man kan angive en ny driver !

Snwoball
Avatar billede mushie Nybegynder
18. januar 2001 - 12:38 #4
snowball >> Det er jo ret omfattende at sidde og læse alle spørgsmål igennem, når nu søgefunktionen er ude af drift.
Avatar billede snowball Novice
18. januar 2001 - 12:43 #5
Tjaa, det er måske rigtigt nok, men hvis man kigger i oversigten i Win2k kategorien så kan man nu ret nemt finde ud af hvilke spørgsmål der evt. har relevans for det man vil spørge om !

Snowball
Avatar billede koxxxx Nybegynder
18. januar 2001 - 13:38 #6
Dette er min harddisk:
Barracuda ATA II 30,6GB    2MB / 8,2ms / 7200rpm / IDE66 /.
Så skal jeg altså finde de nyeste drivere til den?
Hvad nu hvis jeg vil installere på en anden harddisk?
Avatar billede snowball Novice
18. januar 2001 - 14:15 #7
Det er nu ikke HD\'en det kommer an på, men derimod den controller den sidder på. Da du har en ATA66 HD så har du vel også en ATA66 controller. Det er den som du skal finde en driver til. Filen skal hedde txtsetup.oem. Når du har fundet den ligger du den ud på en diskette og starter så installationen som normalt, men husk og trykke på F6 el. F8 (kan ikke lige huske det) når der nede i bunden står noget med om du vil angive en anden driver til noget hardware !

Snowball
Avatar billede halifax Nybegynder
18. januar 2001 - 17:15 #8
Snowball >> hvis der på hans bundkort tillige er et ATA33 stik, kan disken så ikke flyttes til dette stik, inden install af W2000 sættes igang. Og når installtionen er færdig flytte stikket til ATA66 igen? Og - skyldes problemet ikke, at Win200 ikke er født med understøttelse af ATA /UDMA 66?
Avatar billede snowball Novice
18. januar 2001 - 18:28 #9
halifax: Jo det kan man sagtens, og det burde jeg egentlig også ha\' skrevet.

Jeg gjorde det selv for nyligt da jeg installerede Win2k og jeg ikke gad til at finde cd\'en frem for at kopiere et par filer til min ATA66 controller (var der nogen der sagde dovenskab længe leve!?) ;)

Snowball
Avatar billede dar Nybegynder
08. marts 2001 - 14:04 #10
Lad din bios staa til at autodetekte din hd! Saa skal du blot partitionere og formatere og saa er den skid slaaet...