Avatar billede esquimal Nybegynder
22. december 2003 - 15:44 Der er 10 kommentarer

windows 2000 installation, disable USB

Hej eksperter

Jeg sidder med et lidt underligt problem. Jeg har en Toshiba 2520CDT hvor USB'en er stået helt af.

Hvis jeg prøver at installere Windows98/2000/XP crasher maskinen fuldstændig når den skal til at finde USB'en. Det er ihvertfald hvad jeg tror der sker, for jeg kan sagtens installere og boote Linux bare ved at angive "nousb" i boot loaderen (Hvilket betyder at den ikke loader USB driveren).

Hvordan får jeg installeret Windows på den i stedet?
Avatar billede peet-49 Novice
22. december 2003 - 16:25 #1
Desable USB i bios.
Avatar billede esquimal Nybegynder
22. december 2003 - 20:53 #2
Kan man ikke.....ellers har jeg ihvertfald ikke fundet ud af hvor. Kan du fortælle mig hvordan?
Avatar billede peet-49 Novice
22. december 2003 - 22:32 #3
Prøv dig frem i bios, det skal være der.
Avatar billede esquimal Nybegynder
23. december 2003 - 08:53 #4
Muligheden er der ikke. Det eneste jeg kan pille ved mht. USB er om den skal stå i legacy mode. Jeg har endda opdateret til nyeste BIOS, det gør ingen forskel. Der er heller ikke så meget at prøve sig frem med da BIOS opsætningen består af 2 sølle sider.

Men som mit spørgsmål går på er jeg egentlig mere ude efter om man kan disable muligheden i Windows installationen, hvilket også er grunden til denne kategori.
Avatar billede peet-49 Novice
23. december 2003 - 10:00 #5
Du kan tage plug&play fra.
Avatar billede esquimal Nybegynder
23. december 2003 - 14:39 #6
Mener du i BIOS eller Windows? For hvis du mener Windows vil jeg meget gerne høre hvordan, men i BIOS'en er det et no-go, der eksisterer ingen mulighed for at disable plug'n'play...

Så vidt jeg kan se er der ingenting i BIOS jeg kan pille ved som har nogen betydning for installationen
Avatar billede peet-49 Novice
23. december 2003 - 14:51 #7
Hvilken maskine/bundkort drejer det sig om.
Avatar billede esquimal Nybegynder
23. december 2003 - 18:03 #8
Det er en Toshiba 2520CDT, BIOS version 8.00
Avatar billede peet-49 Novice
23. december 2003 - 18:18 #9
Bærbar bios er ikke altid så simpelt, har du været på toshiba`s hjemme´side, og se efter.
Jeg kan se på nettet, at der er flere, der har problemer med den maskine og XP.
Avatar billede esquimal Nybegynder
23. december 2003 - 18:29 #10
Jeg har ikke ledt meget på Toshibas side, men det er jo heller ikke bare et normalt problem. Fejlen skyldes simpelthen at USB'en er holdt op med at virke og maskinen crasher derfor når man prøver at installere et OS der leder efter USB'en.

Jeg har ledt en hel del på google ang. maskinen men har ikke rigtig kunnet finde noget brugbart.

Jeg er ret sikker på mine problemer ville være løst hvis bare man på en eller anden måde kunne overbevise Windows 2000 om at den ikke skal lede efter USB'en.