Avatar billede 4b4dk Nybegynder
21. december 2003 - 11:35 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Ny bærbar

Jeg skal ud og finde en ny bærbar til kæresten, og har fået stillet et budget på M A X !!!!! 7000 til rådighed.

Jeg har set på at købe en over EBAY fra .de, som jeg selv har gjort, men er kommet frem til at det nok er bedst med en dk maskine!

Hvad er der derude til MAX!!! den pris?.. Skal ikke være en bambus maskine, men dog heller ikke IBM(da de ligger i den tunge ende af prisklassen!).

God jul :)
Avatar billede fcknet Nybegynder
21. december 2003 - 11:38 #1
Hmmm... har du været forbi de store forhandlere, selvom de nok er for dyre.

www.dell.dk
www.compaq.dk
www.hp.dk

Ellers så kig forbi www.computercity.dk .
Desuden kan du kigge forbi www.edbpriser.dk
Avatar billede fcknet Nybegynder
21. december 2003 - 11:41 #2
Avatar billede espersen Novice
21. december 2003 - 12:18 #3
Her er en billig IBM; http://www.laptops.dk/?s=95
Avatar billede espersen Novice
21. december 2003 - 12:19 #4
synes faktisk den er rigtig fin ud ; kan ikke helt forstå at den skal være så billig
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. december 2003 - 12:29 #5
det kan jeg :)
pga. dette:
CPU: Mobile Celeron 1,2GHz
Ram: 128 MB (+ kr. 300,- for i alt 256MB)
Harddisk: 20 GB
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. december 2003 - 12:35 #6
Desuden er kabinettet nok heller ikke af samme kvalitet som i deres dyre modeller.
Avatar billede espersen Novice
21. december 2003 - 12:36 #7
;-)  utroligt at der også følger en XP Pro med

Nå men en ven og jeg så på laptops i forgårs - og jeg er blevet forelsket i denne : http://www.edbpriser.dk/computere/notebook-top10.asp?ID=1464728094

Dejlig let (2,2 kg) og et 'pænt og rent' design.

Min mening er at I får rigtig meget ekstra kvalitet og specifikationer for yderligere 3.500 kr. - der mere end opvejer merprisen.
Avatar billede kop Nybegynder
21. december 2003 - 12:36 #8
acer trawelmate  har jeg gode erfaringer med.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. december 2003 - 12:42 #9
2,2 kg...
Lidt halvtung i forhold til min...

Men ja, den maskine er faktisk lækker :)

Men! Dette er dog lidt for LOL: "Intel Pentium Centrino 1.4GHz" - det hedder den cpu jo ikke ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. december 2003 - 12:42 #10
Glemte noget af teksten: "Processor: Intel Pentium Centrino 1.4GHz"
Avatar billede espersen Novice
21. december 2003 - 12:45 #11
Nej der er ofte lidt forvirring om begreberne/navne osv.  ;-)
derfor har jeg fået den vane at checke sådan noget op via producentens site (fx. blevet fortalt af en forhandler at en Acer havde dedikerede Ram - men den har shared)
Avatar billede 4b4dk Nybegynder
21. december 2003 - 15:09 #12
Har set på en acer i computercity.. men 8k er lige i overkanten af budgettet. Ibm'n ser fin ud.. min i forhold til prisen, får man ikke meget for pengene. Første nævnte @computer something på edbpriser er en bambusmaskine.. out of the question :)

Flere forslag ? :)
Avatar billede espersen Novice
21. december 2003 - 20:46 #13
Jeg har søgt; men til 7000 kr. finder man meget lidt.

Min mening er at I får rigtig meget ekstra kvalitet og specifikationer for yderligere 3.500 kr. - der mere end opvejer merprisen og gør maskinen mere holdbar i længden (både kvalitetsmæssigt og performance!)

Tag hende under armen og vis hende fx. den Asus til ca. 10.700
Avatar billede 4b4dk Nybegynder
21. december 2003 - 22:46 #14
Vi vender det lidt.. deler point?.. håber det er ok :)
Avatar billede 4b4dk Nybegynder
21. december 2003 - 22:46 #15
smid svar...
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. december 2003 - 22:48 #16
ok