Avatar billede k_s Nybegynder
19. december 2003 - 20:02 Der er 3 kommentarer

Driveren detekterede en controllerfejl på \Device\Harddisk0\DR0.

Hej

Lidt problemmer med win2k....I logbogen har jeg et pr fejl og den genstarter, når den har lyst.

Fejl nr. 11. Kilde: disk
Driveren detekterede en controllerfejl på \Device\Harddisk0\DR0.

Og

Fejl nr. 5. Kilde: Atapi
Der blev opdaget en paritetsfejl på \Device\Ide\IdePort0.

Hvem kan hjælpe
Avatar billede kbu Nybegynder
19. december 2003 - 20:27 #1
Umiddelbart kunne det se ud som om der er problemer i forbindelse med dataoverførsel til/fra disk.
Når/hvis det drejer sig om systemfiler, kan det sagtens medføre vilkårlige genstarter.
Hjælp: prøv at checke at kabler sidder ordentlig i respektive sokler/diske.
Som angivet i Fejl 11 kan det også være diskcontrolleren på motherboardet.
Du kan prøve den anden controller.
Avatar billede peet-49 Novice
19. december 2003 - 21:04 #2
Gå i enhedshåndtering-opdater kontroller
Avatar billede k_s Nybegynder
14. juni 2004 - 19:29 #3
Ved ikke hvad fejlen var, men bytte rundt på et pr. diske...
kbu.... skriver du et svar???

takker for hjælpen... lukker...