Avatar billede gulbaek Nybegynder
19. december 2003 - 09:37 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Starte program i baggrunden, og bringe det frem igen

Hejsa, lige et hurtigt spørgsmål.

Hvordan starter jeg et program i baggrunden og bagefter bringer det frem igen.
Avatar billede krasmussen Nybegynder
19. december 2003 - 11:24 #1
Normalt (AIX m.m.) starter du en process i baggrunden, ved efter dine startparametre at skrive &
Jeg forstår ikke helt, hvad du mener med "at bringe det frem igen" ??
Avatar billede gulbaek Nybegynder
19. december 2003 - 12:11 #2
Jeg skal have startet er program der logger på irc, og selvom jeg logge af computeren vil jeg gerne have at den forbliver online.

Næste gang jeg logger på unix vil jeg gerne kunne få programmet frem igen
Avatar billede krasmussen Nybegynder
19. december 2003 - 12:25 #3
Du skriver ikke, hvilken UNIX du sidder på. Men der er utallige måder, at gøre det på. En måde er, at starte sessionen i inittab - i baggrunden, men det kræver at programmet understøtter det, men det kan du jo ret nemt teste ulempen er at processen kører konstant indtil shutdown eller du laver en kill! Du bør nok også teste om irc slår processen ned når du logger af, hvis den gør det må du lave et logoff-script, hvor du starter processen igen

Næste metode er at benytte dig af logon / logoff-scripts. Der kan også være at dit OS understøtter parametret "continue process after logoff"
Avatar billede signout Nybegynder
19. december 2003 - 14:41 #4
Kig på programmet screen
Avatar billede gulbaek Nybegynder
19. december 2003 - 14:52 #5
Hehe aner ikke hvilken unix jeg bruger, er rimelig newbie i det, sidder og leger lidt på aalborg uni's maskiner, men nu vil jeg holde jule ferie, tak for hjælpen, skriv lige et svar, så jeg kan lukke spørgsmålet.
Avatar billede signout Nybegynder
19. december 2003 - 15:01 #6
Plop
Avatar billede krasmussen Nybegynder
19. december 2003 - 15:09 #7
.svar