Avatar billede pla-net Nybegynder
18. december 2003 - 23:10 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fjerner man en del af værktøjslinie?

Hej.

Jeg har fået en irriterende lille værktøjslinie der hedder "Enter the search term" - Altså en søgemaskine. Den kan jeg nemt fjerne i browser menuerne, men den dukker ALTID op hvergang jeg åbner ny side. Det er belastende, da den er totalt overflødig. Nogen der ved hvordan man fjerner sådan noget en gang for alle ?

Mvh Peter
Avatar billede -johnny- Nybegynder
18. december 2003 - 23:21 #1
Har du set om den ligger i Tilføj/Fjern programmer i Kontrolpanel ?
Hvis den ikke kør det, kan du hente et anti-spam program til at fjerne den med... Et rigtigt godt et er efter min mening er Ad-Aware... Kan hentes gratis her: http://download.com.com/3000-2144-10214379.html?tag=lst-0-1
Avatar billede -johnny- Nybegynder
18. december 2003 - 23:22 #2
BPS SpyWare kan også klare sagen... Kan også hentes gratis: http://download.com.com/3000-2144-10187262.html?tag=lst-0-1
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. december 2003 - 23:30 #3
Ad-Aware er ok !
Men du skulle ta' og besøge www.spywarefri.dk - der finder du alle de værktøjer du har brug for, samt sikrer dig at holde snavset væk for fremtiden.

Der er MASSER af hjælp på den side. Og endda også en hel del guider på dansk, så det er til at finde ud af.

Hvis du ikke kan få det fjernet med programmet "Spywarebot", skulle du måske overveje at hente programmet "HijackThis", følge den vejledning der er til programmet og kopiere en log-fil herind. Så kigger vi på den.
Avatar billede jr40 Nybegynder
19. december 2003 - 08:43 #4
hehe jeg går ud fra af det er under Internet Explorer, for så skal du gøre følgende.
vis>værktøjslinjer>og se dig frem, ang.hvilket flyeben du skal fjerne.

ellers kan du også gå ind under tilpas, og fjerne den der.
Avatar billede jr40 Nybegynder
19. december 2003 - 08:43 #5
svar her
Avatar billede arlet Juniormester
19. december 2003 - 08:43 #6
Hijackthis skal hentes, ellers kommer den værktøjslinie aldrig væk.

For at løse problemet skal du hente 2 programmer.

Først spybot : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
direkte link : http://download.com.com/3000-2144-10122137.html?part=104443&subj=dlpage&tag=button

Installer og kør Spybot, opdater online, scan, alle filer den har fundet, der er røde skal markeres, tryk så på afhjælp valgte problemer, derefter genstarter du

Derefter hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
direkte link :         http://www.webattack.com/get/hijackthis.html
den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

Du må ikke fixe noget selv. Når vi har tjekket loggen igennem fortæller vi dig hvad du skal slette..

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede arlet Juniormester
19. december 2003 - 08:45 #7
jr40 -> Når det er en spyware værktøjslinie kan man godt gøre som du siger, men når du har genstartet ligger den og griner af dig igen samme sted, hvis den skal væk er det med hijackthis
Avatar billede pla-net Nybegynder
19. december 2003 - 10:29 #8
Victor-1 får mine point, for det hjalp utroligt meget. Nu kører min pc som ny igen. Der var åbenbart en masse lort over det hele på min computer.

Tak for hjælpen, også til I andre. Må jeg ønske jer en rigtig glædelig jul samt godt nytår.

Peter
Avatar billede victor-1 Nybegynder
19. december 2003 - 11:24 #9
Takker for point - og GOD JUL til dig også :)
Avatar billede arlet Juniormester
19. december 2003 - 11:27 #10
Eftersom du ikke har kørt hijackthis, men kun ad-aware or/eller spybot vil jeg også bare sige god jul..

og vi ses snart, når den værktøjslinie kommer igen
Avatar billede victor-1 Nybegynder
19. december 2003 - 11:29 #11
For resten bør du benytte dig af tilbudet om, at smide en HijackThis logfil her ind, da "arlet" har fuldstændig ret.

Men jeg vil også sige, at hovedparten af det snavs du har fjernet med Spybot, det kommer ikke igen efter genstart. Og i særdeleshed ikke hvis du også har installeret og opdateret programmet "Spywareblaster"