Avatar billede billeschou Nybegynder
17. januar 2001 - 15:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ændringsforslag til pointsystemet

Jeg har filosoferet lidt over pointsystemets nuværende opbygning og vil nu foreslå at man kun kan få point ved at logge på (altså at være aktiv (i hvert fald til en vis grad) bruger) - dermed undgår man at der er brugere som opretter en konto for derefter bare at lade den være (men stadig tjene 5 point om dagen) indtil de har mange point at øse ud af (f.eks. til snyd). Desuden vil mit ændringsforslag vel gøre det nemmere at holde styr på statistikken.
Jeg foreslår IKKE at inaktive brugere slettes - blot at de ikke får point for ikke at røre en finger. Tilsvarende skal man heller ikke kunne få point for et godkendt svar hvis man ikke er aktiv
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
17. januar 2001 - 15:38 #1
Det er en spændende idé, som jeg vil gemme, til vi får tid til at lave ændringer/rettelser. Tak for inputtet :)
Avatar billede billeschou Nybegynder
17. januar 2001 - 15:45 #2
Det var så lidt :)
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2001 - 18:34 #3
Tja så straffes de personer, som betaler minut takst for at være på nettet.
Avatar billede htx98i17 Professor
18. januar 2001 - 10:59 #4
\"Tilsvarende skal man heller ikke kunne få point for et godkendt svar hvis man ikke er aktiv \"

Det syns jeg så er en dårlig ide. Det må være nok at man ikke får 5 point om dagen, hvis man aldrig er logget ind på eksperten.
Jeg vil foreslå, ligesom bannerpoint, at man får 5 point for hver gang man logger ind, dog kun een gang om dagen. På den måde sikrer man at der ikke er nogen der bare collecter point ind.

Jeg ved ik om dette forslag er helt det samme som hvad bille foreslår, jeg syns ik det fremgår særlig tydeligt hvordan han vil undgå inactive brugere.

Mvh
Christian
Avatar billede billeschou Nybegynder
18. januar 2001 - 20:19 #5
Nej det er rigtigt, jeg har ikke helt udspecificeret hvordan jeg havde tænkt mig at man skulle undgå inaktive brugere... ideen med at man får 5 point første gang man logger ind en given dag var også hvad jeg mente.
Man kan nok ikke undgå inaktive brugere på eksperten (nogle mister vel interesse hen ad vejen). Inaktive brugere kunne slettes efter for eksempel 3 måneder)
Avatar billede jones Nybegynder
01. februar 2001 - 11:15 #6