Avatar billede webster Nybegynder
16. december 2003 - 23:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

UML tools

Hejsa

Vil lige høre om nogen her erfaring med nogle gode gratis uml tools. Behøver ikke være noget advanceret noget, har pt. egentligt kun brug for class diagrammer. Jeg har hidtil brugt Poseidon men eftersom den er begyndt bl.a. at undlade at vise nogle operations i diagrammerne er den ikke så meget bevendt længere.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. december 2003 - 23:50 #1
Jeg bruger Poseidon og er glad for den.

Hvad mener du med "eftersom den er begyndt bl.a. at undlade at vise nogle
operations i diagrammerne" ??

Oracle JDeveloper IDE indeholder UML !
Avatar billede arne_v Ekspert
16. december 2003 - 23:55 #2
Øh - det er ikke bare fordi at du skal ind i style og klikke
operations og attributes shown i.s.f. hidden ?
Avatar billede webster Nybegynder
17. december 2003 - 18:25 #3
Det der er sket er at for nogle classes eller interface dukker operations ikke op når jeg adder dem (hvilket de har gjort hidtil, og har ikke pillet vil nogle settings.) Det er alt sammen public void metoder der er tale om, så der er ikke nogen logisk grund til at kun nogle af metoderne skal vises. Jeg tjekkede deres forum og flere andre har haft samme problem. vil lige prøve at kigge på style.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. december 2003 - 18:31 #4
Hvad version bruger du ?
Avatar billede webster Nybegynder
17. december 2003 - 19:09 #5
Brugte oprindeligt 2.1.1 men prøvede her i går at opgardere til 2.1.2 for at se om det løste problemet, hvilket det ikke gjorde (opdaterede også jdk/jre) samt mine grafikdrivere.
Avatar billede webster Nybegynder
17. december 2003 - 19:19 #6
Har smidt et par screenshoots op der illustrerer de to mest graverende problemer. De 3 første viser hvorledes poseidon ikke viser en operaton:

http://ark.users.whitehat.dk/bug/Image1.jpg
http://ark.users.whitehat.dk/bug/Image2.jpg
http://ark.users.whitehat.dk/bug/Image3.jpg

De 2 sidste viser hvorledes poseidon renderer et statisk instance-felt af typen int som en int[] (den generer den rigtige source, i properties vises det rigtigt, men i classviewet viser den det som int[]).

http://ark.users.whitehat.dk/bug/Image4.jpg
http://ark.users.whitehat.dk/bug/Image5.jpg

Ville være fedt om du har en ide til hvordan det kan løses, da jeg ellers har været meget glad for at komme igang med at bruge uml til at planlægge mine projekter =)
Avatar billede arne_v Ekspert
17. december 2003 - 20:08 #7
Jeg har aldrig selv haft problemet.

Er først selv for meget nyligt opdateret til 2.x.
Avatar billede webster Nybegynder
28. januar 2004 - 13:48 #8
lukker lige den her