Avatar billede ocarlsen Nybegynder
16. december 2003 - 22:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Geforce FX5200 eller Radeon 9200

Jeg er på jagt efter et af emnerne, det eneste krav er egentlig at det skal være med passiv køling (uden blæser da det er den der gået på det nuværende) og med 128MB. Er der noget jeg skal være på vagt overfor ved disse 2 typer grafikkort?? Og hvilke modeller findes med passiv køling, har rodet lidt rundt på producent sider, men det fremgår ikke rigtig?
Avatar billede c-holst Novice
16. december 2003 - 22:35 #1
Jeg må sidde og kigge lidt inden jeg svarer, så i mellemtiden kan du fornøje dig med denne test, så kan du se hvad de forskellige udgaver af de nævnte kort yder i en test
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/12/09/4114366
Avatar billede c-holst Novice
16. december 2003 - 22:46 #2
her er et, men der er flere af slagsen på www.edbpriser.dk, så dette er kun et eksempel

radeon9200
http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364947931

fx5200
http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1365007908

så det skulle nok kunne lade sig gøre. Jeg fandt hurtigt flere af slagsen.

Var jeg dig, ville jeg finde det kort jeg ville have, finde udgaven, og så tage kontakt til evt. forhandlere og forhøre mig om dette kort er uden Blæser, hvis det ikke fremgår af billedet.

regn dog med, at jo højere ydelsen  er inden for en given kortsere, fx fx5200, jo større er kravet til køling også

men der findes sikkert en løsning til dig også
Avatar billede ocarlsen Nybegynder
16. december 2003 - 23:14 #3
thx
Avatar billede c-holst Novice
16. december 2003 - 23:24 #4