Avatar billede limemedia Nybegynder
17. januar 2001 - 11:07 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

admin -> en god og en dårlig nyhed !!!

DÅRLIG :
Nu har jeg idag for fjerde gang logget ind og valgt \"Eksperten.dk skal automatisk logge mig ind fremover. \". og hver gang jeg lukker min browser får jeg igen lov til at logge ind... RET IRRITERENDE.

GOD :
Igår modtog jeg mails 2-3 gange (forskellige timestamps) pr spørgsmål. efter jeres opdatering sker det heldigvis ikke mere. Tak for det

/ Lars
Avatar billede zhatten Nybegynder
17. januar 2001 - 11:10 #1
Har samme DÅRLIG problem :o(

- Zhatten
Avatar billede handmade Nybegynder
17. januar 2001 - 11:11 #2
Me too :-((
Avatar billede xtom2 Nybegynder
17. januar 2001 - 11:11 #3
Samme problem her. Og minisitet sutter numse. Og søgning virker ikke :/
Avatar billede snowball Novice
17. januar 2001 - 11:12 #4
Same here ! Har I også lagt mærke til at der ikke længere står www.eksperten.dk men 195.184.98.141 som URL !?

Snowball
Avatar billede xtom2 Nybegynder
17. januar 2001 - 11:12 #5
Yup
Avatar billede newbie.dk Praktikant
17. januar 2001 - 11:13 #6
ang. med at logge på. Førhen kunne IE huske mit brugenavn her på Eksperten, men ikke mere. Men ved andre sites husker IE dem godt nok. Autofuldførelsen er slået til.
Ved ikke om det har relevans til dette. Hvis ikke, så sorry.
Avatar billede snowball Novice
17. januar 2001 - 11:17 #7
newbie.dk: Hvis du kigger i koden på login siden, så er autocomplete slået fra på felterne !

<FORM NAME=\"logind\" ACTION=\"http://195.184.98.141/logind.phtml\" METHOD=\"post\" AUTOCOMPLETE=\"off\">

Snowball
Avatar billede zhatten Nybegynder
17. januar 2001 - 11:21 #8
Snow hos mig står der også :

http://195.184.98.141/spm/44070

- Zhatten
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. januar 2001 - 11:23 #9
Jeg har samme problem nu .. jeg har lige re-inst\'ed Windoze (det skal jo gøres en gang i mellem) og nu vil den ikke logge mig ind automatisk .. end ikke huske mit login info, og hvor fedt er det at man skal skrive user/pass hver gang !?

zhatten:> også her ..
Avatar billede wisen Nybegynder
17. januar 2001 - 11:29 #10
Alle >> Hvor skal jeg skrive under... ;-)
Avatar billede hobbez Nybegynder
17. januar 2001 - 11:39 #11
Problemerne hænger sammen (og jeg har dem også :o/).

Da der er skiftet fra URL www.eksperten.dk til en IP-adresse, giver browseren ikke adgang til de cookies der er lagt af www.eksperten.dk, indeholdende brugernavn og PW.

Guderne må så vide hvorfor der pludselig skal køres på IP-nummer fremfor en almindelig URL.

/Rob
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. januar 2001 - 11:43 #12
hobbez:> men, hvis man så indtaster IP\'en til at starte med istedet for www.eksperten.dk/.. så burde IE (som jeg bruger) da bare gemme cookien under IP\'en.. det har jeg da set før...
Avatar billede hobbez Nybegynder
17. januar 2001 - 11:54 #13
tdaugaard >> Øh ja, men cookien med informationerne er jo gemt under www.eksperten.dk alligevel ??!??!?!

Når man logger på med IP\'en bliver der så lavet en ny cookie med brugernavn/PW, SÅFREMT man igen vælger at få gemt informationerne.

Eller taler vi forbi hinanden=?

/Rob
Avatar billede fcs Novice
17. januar 2001 - 11:56 #14
Jeg har været inde på eksperten af flere omgange i løbet af idag og alle gange har jeg skullet logge ind!
Avatar billede snowball Novice
17. januar 2001 - 12:05 #15
\"The Admins\" laver da et eller andet, for nu er søgemaskinen også sat helt ud af drift !

Snowball
Avatar billede hobbez Nybegynder
17. januar 2001 - 12:05 #16
fcs >> Hmm, jeg har også været inde flere gange, men skulle da kun logge ind første gang. Er du sikker på, at du (igen) har husket at bede om at blive logget ind automatisk fremover?

/Rob
Avatar billede mrcorex Nybegynder
17. januar 2001 - 12:13 #17
Jeg melder mig også under fanerne. Jeg er også nødt til at logge ind hver gang.

/CoRex
Avatar billede mrcorex Nybegynder
17. januar 2001 - 12:17 #18
I går aftes da jeg, efter kl. 23:00, prøvede at logge mig ind, fik jeg af vide at Eksperten var under opdatering.

Er der nogen der ved HVAD der er opdateret. Vi har mærket nogle ting, men der må da også være nogle positive.

En anden ting: hvis du laver et nslookup på www.eksperten.dk får du 194.255.24.70. Men oppe i headeren står der 195.184.98.141.

Mon ikke vi kører på en imidlertidig maskine, hvor de er igang med den originale maskine med en større opdatering. Man har jo lov at håbe.

/CoRex
Avatar billede fcs Novice
17. januar 2001 - 12:20 #19
hobbez>> Ja, jeg er lige logget ind igen (fra den samme maskine som min kommentar ovenover) for at skrive dette.
Avatar billede tentakkel Nybegynder
17. januar 2001 - 12:43 #20
Ville det ikke være dejligt hvis admin kommenterede (forsvarede sig)
Avatar billede tentakkel Nybegynder
17. januar 2001 - 12:47 #21
-> der er jo sikkert en god grund til det (håber jeg)
Avatar billede fcs Novice
17. januar 2001 - 12:48 #22
tentakkel>> \"forsvarede sig\"? Rolig nu. Der er sikkert bare opstået et problem med den opdatering de har lavet (for vores alles bedste). Hav lidt tålmodighed, så bliver problemerne nok løst til alles glæde ;-)

Men det ville da være rart at høre fra admin ;-)
Avatar billede fcs Novice
17. januar 2001 - 12:55 #23
Admin har lige svaret her: http://195.184.98.141/spm/44094
Avatar billede hobbez Nybegynder
17. januar 2001 - 16:14 #24
fcs >>

Sorry, min fejl. Var ikke lige opmærksom på, at jeg havde et browservindue åbent i baggrunden (ikke Eksperten) og det var nok til at jeg ikke skulle logge ind hver gang.

Hvis jeg lukker alle browservinduer så skal jeg også logge på igen.

Sorry, sorry, sorry, sorry, sorry!

/Rob
Avatar billede xion Nybegynder
18. januar 2001 - 01:39 #25
Er det bare mig eller er eksperten ikke blevet MEGET hurtigere end før ?? Den nye server funger fint :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. januar 2001 - 02:19 #26
synes faktisk også det kører bare lidt stærkere nu...