Avatar billede peter-plys.dk Nybegynder
16. januar 2001 - 12:54 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

SEGMENTERING

Jeg har fået en mail fra min hjemmesidesponsor.

De spørger om jeg har en form for segmentering på min side. - Desvære har jeg ikke dette.

Kan nogen fortælle mig hvordan jeg laver en sådan segmentering.
Avatar billede disky Nybegynder
16. januar 2001 - 12:56 #1
hvad mener du ?
Avatar billede peter-plys.dk Nybegynder
16. januar 2001 - 12:59 #2
Sådan at jeg kan vise reklamer for børn til børn.
Vise vise bestemte reklamer for mænd osv.
Avatar billede disky Nybegynder
16. januar 2001 - 13:00 #3
or at du kan lave det kræver det jo at brugeren har registreret sig hos dig, og opgivet deres køn/alder.

Hvis de har de grupperer du dine bannere efter de kategorier du ønsker. Og viser dem der passer på de oplysninger folk har angivet.

Det er faktisk ret nemt at lave, ihvertefalde i JSP
Avatar billede tarantula Nybegynder
16. januar 2001 - 13:01 #4
Segmenter er det din hardisk er bygget op på.. dvs. små segmenter, små celler på din hardisk.. hvis du laver en defragmentering kan du se de segmenter ved at vise \"vis detaljer\"
Håber det får øjnene op for hva det er..
Rene
Avatar billede disky Nybegynder
16. januar 2001 - 13:02 #5
reen: hvad pokker har det med en hjemmeside at gøre ?
Avatar billede peter-plys.dk Nybegynder
16. januar 2001 - 13:03 #6
Men hvordan laver jeg det disky ?
Avatar billede disky Nybegynder
16. januar 2001 - 13:04 #7
lav en database der indeholder brugeroplysninger.

og et script der så slår op i denne base og udvælger bannere ud fra dette.

jeg har desværre ikke tid til at skrive hele scriptet og baserne for dig.
Avatar billede peter-plys.dk Nybegynder
16. januar 2001 - 13:05 #8
Rene : ordet segmentering betyder noget med celleopdeligg - kommer af ordet segment.
Derfor kan det alså sagtens betyde noget i mere end een sammenhæng.
Avatar billede steffen Nybegynder
16. januar 2001 - 14:05 #9
Fx. har Jubii en segmentering af deres side - i form af deres kategorier.

\"Erotik\" er et segment
\"Auktion\" et andet
\"Woman\" et helt tredje

Og en sponsor er typisk mest interesseret i én af segmenterne - simpelthen for at bruge pengene bedst muligt.
Avatar billede tarantula Nybegynder
16. januar 2001 - 14:05 #10
Ja det opdagede jeg :-) sorry jeg ikke lige var opmærksom :-)
Rene
Avatar billede peter-plys.dk Nybegynder
16. januar 2001 - 14:35 #11
Jep, men hvordan laver man det på ens egen side ??
Avatar billede disky Nybegynder
16. januar 2001 - 14:36 #12
davs igen.

Som jeg har forsøgt at forklare :-)
Avatar billede steffen Nybegynder
16. januar 2001 - 14:42 #13
Øh, jamen du kan fx lægge hvert segment i deres eget bibliotek, fx.

www.mitsted.dk/gamlegutter
www.mitsted.dk/yppigeynder

Og så i HTML\'en for hver, bruge et specielt tag for reklamen, i stedet for samme link hvert sted - det skal sponsoren nok instruere dig om.
Avatar billede peter-plys.dk Nybegynder
16. januar 2001 - 14:51 #14
disky er der ikke en nemmere måde ?
Jeg er ikke specielt god til programering.
Avatar billede disky Nybegynder
16. januar 2001 - 14:52 #15
du kan selvfølgelig hardcode det hele i HTML som steffen foreslår. Men det er overhovedet ikke flexibelt, og ret omfattende at lave HTML til.

Man kommer længst med programmeringen.
Avatar billede peter-plys.dk Nybegynder
16. januar 2001 - 15:00 #16
Æv - Hvor kan jeg finde en som kan lave det for mig ?
Avatar billede steffen Nybegynder
16. januar 2001 - 15:13 #17
Giv os et link til din site, så kan det være der er en nem og holdbar løsning ..
Avatar billede peter-plys.dk Nybegynder
16. januar 2001 - 15:17 #18
Avatar billede disky Nybegynder
16. januar 2001 - 15:18 #19
en lille kommentar.

Kan du ikke enten lave en streg under linkene i menuen eller ændre farven vis \'mouse over\'
Avatar billede steffen Nybegynder
16. januar 2001 - 15:24 #20
Den side kan efter min mening ikke segmenteres - fordi den allerede er det.

Dine segmenter er:

Børn (og barnlige sjæle)
Fritid
Underholdning

- simpelthen.
Avatar billede peter-plys.dk Nybegynder
16. januar 2001 - 15:25 #21
Ser det da skidt ud ?
Avatar billede disky Nybegynder
16. januar 2001 - 15:26 #22
nej designet er fint.
Bare lidt underligt at i menuen kan man slet ikke se det er links, men på resten af din side en links understreget, det undrer mig lidt
Avatar billede peter-plys.dk Nybegynder
21. januar 2001 - 10:18 #23
Der sker ikke meget her for tiden.
Avatar billede steffen Nybegynder
21. januar 2001 - 12:28 #24
Tak for pointene.