Avatar billede ocarlsen Nybegynder
11. december 2003 - 20:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Udprintning i Dos program 'virker ikke'

Jeg har et DOS program som er beregnet til udskrivning af etiketter. Problemet er at jeg kan give den alle de oplysninger den beder om, men først når jeg vælger at afslutte udskriver den til printeren (LPT1). Jeg har sat printeren til 'udskriv direkte til printer' og har prøvet flere forskellige BIOS opsætninger (Bi-Dir og normal) men alle med samme slut resultat - den vil først udskrive når programmet afsluttes. Er der en der har gode ideer/råd??
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. december 2003 - 12:59 #1
Du må kunne sætte noget op i dos programmet.

Jeg tror du skal lede efter FF (FormFeed). Det er kommandoen der skubber papiret frem til næste side, og det er sikkert den der mangler.

Men jeg tror ikke du finder løsningen i windows printerdriver - når du printer i et rent dosprogram, kører den slet ikke gennem windows printerdriveren.
Avatar billede ocarlsen Nybegynder
12. december 2003 - 15:23 #2
Det kan jeg også, men opsætningnen er den samme som har kørt på en Win98 indtil fornylig.
Avatar billede ocarlsen Nybegynder
16. december 2003 - 22:24 #3
Jeg lukker slev da der ikke er kommet svar