Avatar billede baadz2 Nybegynder
09. december 2003 - 11:49 Der er 5 kommentarer

Usynligt indhold i Outlook

Jeg har nu et par computere på netværket der har en underlig Outlook.
De kører alle op mod en exchange server og det har fungeret 100% indtil for en måned eller to siden.

Det mest åbentlyse er at ens aftaler og poster i kalederen ikke bliver vist i outlook idag.

En anden fejl er at den kan finde påat gemme post. Det bliver vist hvis man tager webmailen, men ikke i en outlook klient. De kan dog bringes frem ved at angive nogle mærkelige regler for hvad der skal vises i mappen.
Avatar billede rolf Nybegynder
09. december 2003 - 12:06 #1
Jeg mangler lidt informationer! bruger i Exchange 5.5 / 2000 /2003 - Hvilken Outlook Klient bruger i 97/98/2000/2002 eller 2003.
Har du prøvet at installerer alle service packs til din Outlook? - Er det bestemte typer af aftaler der mangler for eksempelvis tilbagevendende? - Hvad er der sat af regler inde i Outlook.

Hilsen
Rolf
Avatar billede baadz2 Nybegynder
09. december 2003 - 12:44 #2
Exchange 2000
Outlook 200 og 2002
Der ser ikke ud til at være nogen sammenhæng mellem servicepacks og regler. Der er flere brugere på netværket der har fået problemet, uden at have rodet med hverken opdateringer og/eller regler.

Har overvejet det skulle være en virus, men ingen af vores scannere har fundet noget og jeg har ikke kunnet finde noget om det på nettet.
Avatar billede rolf Nybegynder
10. december 2003 - 07:48 #3
Tager i backup af M drevet, eller virus scanner i det?
Avatar billede baadz2 Nybegynder
10. december 2003 - 09:34 #4
Ja og ja.
Jeg har lavet en lille hovsa løsning ind til videre.
Hvis ma henter posten ned i en privat mappe er der ikke nogle problemer...
Det er selvfølgelig ikke acceptabelt i længden men det giver lidt ro. :O)
Avatar billede rolf Nybegynder
10. december 2003 - 10:16 #5
Hvis jeg var dig, vil jeg ikke tage backup af M drive eller for den skyld scanne det med anti virus software. Der er masser af eksempler hvor det er gået galt. Det er nok også derfor at drevet er blevet skjult under 2003. Der er en masse artikler fra Microsoft der fraråder dig at gøre ovenståenden, da det kan have underlige konsekvenser, og i væreste tilfælde få din Exchange I knæ. Prøv at tage en kig på http://support.microsoft.com/ og søg efter M drive Exchange 2000.