Avatar billede bredal Nybegynder
08. december 2003 - 22:49 Der er 3 kommentarer

Hvilket program skal jeg vælge?

Jeg laver musik og skal back både mit musik bibliotek som er STORT og de filer cubase (musikprogrammet) bruger på en ekstern harddisk tilsluttet via usb2.0. Jeg har læst om nogle forskellige programmer til dette i Datatid men ved ikke hvad jeg skal vælge.
-Programmet skal efter første backup kun backup ændre filer.
-Programmet skal kun back-up filer fra udvalgte mapper.
-programmet skal (helst ikke) køre konstant da min harddisk er optimeret til musik brug.
-Programmet skal ikke bruge 100 år på at finde ud af hvilke filer den skal back- up når jeg ber den om at lave back-up

Det der er mit STØRSTE problem er at jeg går ud fra at hvis programmet ikke kører konstant så skal den først til at søge ALLE mine filer igennem i de valgte mapper og bruge tid på det!

Nogle der har nogle forslag? (Helst med en forklaring på hvorfor DET program er bedst:)
Avatar billede netpxg Nybegynder
08. december 2003 - 23:03 #1
Jeg bruger jar32 som egentlig er et zip program som pkzip, winzip arj osv.
Det kan lave en fuld backup og/eller ændrede filer. Ændrede filer kan gemmes i generationer. Det køres via gammeldags kommandolinie, ikke det mest sexede intrface, men det virker. Som de fleste andre programmer kan det startes af windows "scheduled task" i control panel på bestemte tider eller man kan selv gøre det, helst lige inden man gør noget dumt.
Avatar billede bredal Nybegynder
01. april 2004 - 00:06 #2
kan desværre ikke give dig point da du kun har kommenteret :/
Avatar billede netpxg Nybegynder
01. april 2004 - 08:06 #3
Hvis min kommentar har hjulpet dig, kunne du jo have bedt mig lægge et svar.