Avatar billede jeseman Nybegynder
07. december 2003 - 19:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

PROFTPD script mangles!!

Hey jeg har seriøst brug for hjælp!!

Jeg står skal bruge kode(scriptet) til proftpd.. Brugerne må ikke kunne logge på systemet men godt igennem en ftp!(Det ved jeg godt hvordan, man skal ændre får de ikke kan logge på systemet!!) De skal heller ikke starte op i deres brugermappe men i en mappe jeg har oprettet! Til sidst noget quota begrænsninger..

Jeg håber der en nogen der kan hjælpe mig..
Hvis der mangler nogen oplysninger så skriv her, eller på Jesper_Emanuel@hotmail.com
Avatar billede cjmaack Nybegynder
07. december 2003 - 20:48 #1
Har du prøvet at 'styre' det gennem webmin? Bruger selv webmin (www.webmin.com) og synes det er smart til kontrol/opsætning af mange ting og det understøtter bl.a. proftp.
Avatar billede jeseman Nybegynder
07. december 2003 - 21:11 #2
ja.. eller det vil sige jeg må ikke bruge webadmin!! jeg må kun bruge tekstbaseret.. ændre en i proftpd.conf filen?
Avatar billede jeseman Nybegynder
07. december 2003 - 22:28 #3
Det virker ikke optimalt.. Eller så er det bare mig der ikke kan finde ud af det!!
Avatar billede cjmaack Nybegynder
08. december 2003 - 17:11 #4
Hvorfor må du ikke bruge webmin? Kører du kun tekst baseret.. hvis det er tilfældet er jeg ikke "haj" nok ;)
Avatar billede jeseman Nybegynder
08. december 2003 - 17:38 #5
det er til min svende prøve!!
Avatar billede oz2kas Nybegynder
08. december 2003 - 17:48 #6
http://proftpd.linux.co.uk/localsite/Userguide/linked/userguide.html < vil jeg anbefale dig at kigge lidt på.

hvis du mangler hjælp til diverse parametre, så kan du kigge her: http://proftpd.linux.co.uk/docs/directives/linked/by-name.html

Hvis du skal have alle brugere "låst" i en speciel folder, så skal du sætte:
"DefaultRoot /folder" i din proftpd.conf.

Din quota skulle du gerne finde her: http://www.muehlgasse.de/doc/packages/proftpd/Configuration.html#Quotas
Avatar billede jeseman Nybegynder
09. december 2003 - 14:54 #7
det er lige meget!! jeg har fundet ud af det!! og jeg har været til prøve med det!!
Avatar billede oz2kas Nybegynder
09. december 2003 - 15:14 #8
og så kan mit svar ikke bruges?
du har oprettet et spørgsmål, og jeg har givet dig svar.

kan du forklare hvordan du har fundet ud af det.

eksperten er til for at man kan hjælpe hinanden, når folk så ikke følger det princip, så forsvinder folkene der vil hjælpe.

jeg beder ikke om point, men kan se at du er ny, og vil gerne fortælle dig hvordan jeg ser eksperten.

kom med dit synspunkt, og lad os glemme dette.