Avatar billede jpjs Nybegynder
07. december 2003 - 16:40 Der er 6 kommentarer

hvorfor kan windows xp blive tilsluttet et midikeyboard?

Jeg har forsøgt at få installeret mit midi-keyboard til XP'eren uden held. Jeg har uden problem gjort det på windows 98 brugerflade. og i 98 kan jeg under kontrolpanelet-multimedier definere at jeg ønsker at tilslutte et ekstern midikeyboard.
Jeg ved ikke hvor jeg kan gøre det på XP. har søgt og kan slet ikke finde noget som kan guide mig.
Det er et goldstar keyboard og jeg bruger editeringsprogrammet Cakewalk som jeg spiller via.
Avatar billede cyperjoe Nybegynder
07. december 2003 - 16:46 #1
når du siger at det er eksternt, hvilken port kører den så igennem...?
Avatar billede jpjs Nybegynder
07. december 2003 - 17:13 #2
den port hvor lydkortet sidder, det til spil
Avatar billede cp1 Nybegynder
07. december 2003 - 18:31 #3
(har engelsk system)i kontrolpanel under "Sounds and Audio Devices" og på fanebladet "Audio" har jeg et punkt der hedder "MIDI music playback" har du ikke det samme bare på dansk ?
Avatar billede jpjs Nybegynder
07. december 2003 - 19:49 #4
Jo i kontrolpanelet er der under lydenheder et punkt hvor der står afspilning af MIDIl-musik, standardenhed Microsoft GS wavetable SW synth. men jeg kan ikke vælge noget andet som jeg kan i 98 og det er jo bare lydkortdefinationen.
i 98 kan jeg vælge ekstern keyboard på listen.
Avatar billede cp1 Nybegynder
08. december 2003 - 15:26 #5
denne beskrivelse er fundet her http://www.noteworthysoftware.com/nwcforum/2595.htm?rcnt=13

1) I confirmed that the On-board game port was enabled in the computer BIOS. (If it's an add-on sound card ie Creative Labs, no need to confirm anything).
2) Under Control Panel of XP - went to "Add Hardware" (Note: I changed my view to Classic View - easier to navigate if your used to Win98)
- in the hardware wizard click next
- on the next screen choose "yes i have already connected hardware" then click next
- next screen system will list devices - scroll to the end and choose "add a new hardware device"
- on the next screen choose "install new hardware that I manually select from a list...". click next
- on the next screen, from list choose "sound, video game controllers" click next
- on the next screen, from the menu chose "standard system device" on the left and "standard game port" on the right
- follow prompts to install and reboot system
- after reboot go into Noteworthy
- for the midi setup under the midi tab choose "VIA midi External port" for the input device. (Note: VIA is the motherboard chipset - so it may display another chipset name.
- All Works like a charm now.
Avatar billede cp1 Nybegynder
08. december 2003 - 15:30 #6