Avatar billede a92lm Nybegynder
04. december 2003 - 11:39 Der er 9 kommentarer

Oplåsning af AMD Athlon XP

Jeg har en AMD athlon XP processor som jeg vil ha låst op til jeg kan overclocke den. Jeg så engang man kunne få en slags plade som man placerer mellem cpu og bundkort hvor den så går ind og korslutter 2 pin så den ikk er låst mere. Er der nogen som kan bekræfte/afkræfte det, og hvis der er nogen som ved hvad det hedder, så ville det bare være perfekt
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2003 - 11:48 #1
Hvilken CPU ?.

De nyeste Bartons er f.eks multiplierlåst, og de kan IKKE låses op pt. http://forum.oc-forums.com/vb/showthread.php?s=&threadid=244237
Du kan altid overclocke vha hæve FSB.
Avatar billede a92lm Nybegynder
04. december 2003 - 14:21 #2
Jeg ved det, men det er ik en af de nye cpu'er jeg har, men har set at man kan få en eller anden plade som kan låse dem op, og det er sådan en jeg søger
Avatar billede aasberg Nybegynder
05. december 2003 - 09:26 #3
Kan godt huske den der plade, men husker desværre ikke hvad den hed:(

Et alternativ ville være at købe et Nforce2 bundkort - det låser selv cpu'en op (hvis den da ikke er helt ny).
Avatar billede seitentaisai Nybegynder
05. december 2003 - 20:34 #4
ganske simpel. hvis du har en bundkort med chipsettet nforce 2 eller nforce untra borard så låser den det slev up! giv mig 2 sekunder så finder jeg en artikle om dden triks med kortslutte.
Avatar billede seitentaisai Nybegynder
05. december 2003 - 20:51 #5
ganske simpel. hvis du har en bundkort med chipsettet nforce 2 eller nforce untra borard så låser den det slev up! giv mig 2 sekunder så finder jeg en artikle om dden triks med kortslutte.http://www.overclocking.dk/litteratur.asp?type=guide&id=944 håber den vil hjælpe men past på ikek og futte din cpu og bundkort af ved overclocking! :P
Avatar billede delta_044 Nybegynder
09. december 2003 - 22:56 #6
bare lav nogen blyantstreger mellem broerne!
Avatar billede tonnilerche Nybegynder
20. december 2003 - 22:38 #7
Delta... det er ikke nok, har selv prøvet... man gjorde det på de gamle Duron'er men det er jo også noget andet...

Assberg: Du har ret at nForce2 låser den op, MEN kun fsb... ikke multiplier... for at hæve multiplierem SKAL man lave den der med et lille stykke ledning eller tråd mellem 2 af benene...
Avatar billede webcreator Nybegynder
20. december 2003 - 22:42 #8
En loddekolbe og en utroligt rolig hånd - så er den klaret :-)
Avatar billede tonnilerche Nybegynder
21. december 2003 - 12:51 #9
jaja rigtigt nok... men det er nemmest er da bare at købe et godt OC mobo, som EpoX RDA+, og en god spandfuld pc3200 ram...