Avatar billede duc_de_monde Nybegynder
03. december 2003 - 18:32 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Harddisk plads problemer

Jeg har lidt problemer med min computer. Det er angående harddisken.

Jo ser i, min harddisk var imorges på ca. 800mb fri plads, nu om aftenen er den kun på 350mb fri plads. Jeg har ikke dowloaded, installeret eller unpacked noget som helst. Men stadig oplever jeg ofte at pladsen på min harddisk forsvinder. Jeg har derfor ofte måttet afinstallere større programmer for at have fri plads, men jeg har knap nok noget længere.

Her prøvet at virus scanne med norton men det gav ingen pote. Har også selv prøvet at lede pc'en igennem efter mapper/filer der så mistænksomme ud, eller bare store. Når jeg markere hele computeren viser den Xmb. Men når jeg markere enkeltvis, og adderer summen, giver det et langt mindre mb sum. Jeg har medtaget skjulte mapper/filer.

Jeg har seriøst brug for hjælp tak.
Avatar billede wickedd Juniormester
03. december 2003 - 18:34 #1
Hvad er dit OS?
Avatar billede fromsej Praktikant
03. december 2003 - 18:36 #2
Prøv at defragmentere drevet, gør det helst i fejlsikret.
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2003 - 19:16 #3
Hvis du kører XP kan det være systemgendannelsen der fylder.
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2003 - 19:18 #4
Gå i kontrolpanel - System og fanebladet Systemgendannelse, der kan du se om det er aktiveret og klikke på indstillinger og se hvor meget plads der er reserveret til det.
Du kan vælge at slå det fra eller minimere pladsen.
Avatar billede duc_de_monde Nybegynder
03. december 2003 - 20:22 #5
OS? Hvad er det?

Har ME og ikke XP.
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2003 - 20:30 #6
Hov, hvorfor accepterede du mit svar?
Avatar billede duc_de_monde Nybegynder
03. december 2003 - 20:30 #7
Kan for det første ikke finde fanebladet "Systemgendannelse" under kontrolpanel > system.

Men via start proces linien kom jeg frem til jeg ingen system tidl. har gemt.

Hvad er fejlen så? hjælp!
Avatar billede duc_de_monde Nybegynder
03. december 2003 - 20:31 #8
ved ikke hvad det betød, jeg en ny her.
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2003 - 20:32 #9
Ok, prøv først at hente dette program http://www.freedownloadscenter.com/Utilities/Backup_and_Copy_Utilities/DiskDupe.html og installere det, det dkulle give dig et overblik over hvor meget plads dine filer optager.
Avatar billede duc_de_monde Nybegynder
03. december 2003 - 20:34 #10
hvad hedder programmet konkret?
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2003 - 20:34 #11
Som ny bruger vil jeg anbefale dig at kigge her og se hvad det med pointene går ud på: http://www.ebruger.dk/faq/
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2003 - 20:34 #12
Programmet hedder DiskDupe.
Avatar billede duc_de_monde Nybegynder
03. december 2003 - 20:37 #13
Siden kan ikke vises står det, når jeg prøver at downloade via deres FTP server.
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2003 - 20:38 #14
2. sek
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2003 - 20:41 #15
Hmm den er åbenbart ikke eksisterende mere, prøv at hente denne så http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=diskdupe&tg=dl-2001
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2003 - 20:44 #16
Næ hent den ikke det var et forkert program, jeg leder lige videre.
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2003 - 20:49 #17
Den hedder Diskdata og ikke diskdupe, undskyld, den kan hentes her http://tucows.onvol.net/preview/198702.html
Avatar billede duc_de_monde Nybegynder
03. december 2003 - 20:55 #18
Så nu har jeg kørt programmet igennem min computer, den mener jeg har lidt over 200mb fri plads tilbage. Den fandt ingen errors.

Programmet har i sig selv ikke løst mit problem, da jeg næsten ingen software har og burde have mindst 1,5 gb fri plads, men det har jeg ikke.
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2003 - 20:57 #19
Øh, hvilket af programmerne hentede du? Jeg gav dig desværre link til et forkert først.
Avatar billede duc_de_monde Nybegynder
03. december 2003 - 20:59 #20
Jeg har en mappe der hedder; _RESTORE den fylder 1,9gb hvad er det for en mappe?
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2003 - 21:00 #21
Det er den som systemgendannelse bruger.
Avatar billede duc_de_monde Nybegynder
03. december 2003 - 21:01 #22
Diskdupe, men i min seneste kommentar har jeg med diskdata scannet pcen, og fundet en mappe der hedder _RESTORE.

Mappen indeholder en masse filer, som jeg ikke har nogen anelse om hvad er for nolge.
Avatar billede duc_de_monde Nybegynder
03. december 2003 - 21:02 #23
Kan jeg komme af med den mappe? Slette den, uden det skader computeren, og hvis ja, hvordan?
Avatar billede duc_de_monde Nybegynder
03. december 2003 - 21:03 #24
BTW jeg har ikke diskdefregmenteret computeren de sidste 400 dage, er det også end del af problemet?
Avatar billede duc_de_monde Nybegynder
03. december 2003 - 21:03 #26
Repeat: BTW jeg har ikke diskdefregmenteret computeren de sidste 400 dage, er det også end del af problemet?
Avatar billede duc_de_monde Nybegynder
03. december 2003 - 21:05 #28
Regedit?
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2003 - 21:05 #29
Defragmentering vil ikke hjælpe dig det helt store med pladsen, men med hastigheden, den samler dine filer så du har hurtigere tilgangstid til dem.
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2003 - 21:05 #30
Tag link nr 2 så.
Avatar billede duc_de_monde Nybegynder
03. december 2003 - 21:09 #31
CAB filer? ingen bivirkninger?
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2003 - 21:12 #32
I første omgang kan du bare nøjes med at slå systemgendannelse rfa og lade cab filerne ligge, hvis du skal bruge systemgendannelse så slå den til igen bagefter så skulle de 1.9 GB gerne være fjernet.
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2003 - 21:13 #33
Men ellers må der være et sted hvor du kan sætte hvor meget plads systemgendannelsen må bruge, det kan du ihvertfald sætte ned til hvad du synes den må bruge.
Avatar billede duc_de_monde Nybegynder
03. december 2003 - 21:22 #34
Jeg har slået systemgendannelse fra og har 2,1gb fri plads. Har ikke slettet noget som helst fra windows/option.

Men jeg har i hvert fald fået løst mit problem, opstår det igen skal jeg nok spørge, men mange tak for hjælpen. ;)
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2003 - 21:24 #35
Velbekomme og så takker jeg for point.