Avatar billede olfert27 Nybegynder
03. december 2003 - 12:27 Der er 6 kommentarer

Reinstallering uden Startdisketter

Jeg skal have afsat en gammel maskine, Compaq 350mhz, som lige skal renses inden jeg kan komme af med den ! Jeg kan simpelthen ikke få diskettedrevet til at æde startdisketterne. Kan man ikke restallere WIN 2000 uden disse ????

Jeg har så også prøvet at installere Win 95, men det kan jeg ikke da den siger at der ligger en nyere version af windows på maskinen !!!

Håber der er en løsning på problemet !!!!!
03. december 2003 - 12:32 #1
Kan du ikke boote fra CD'en?
03. december 2003 - 12:33 #2
Hvis du kan boote fra Windows2000 CD'en er der ingen problemer med at installere herfra uden brug af startdisketterne.
Avatar billede olfert27 Nybegynder
03. december 2003 - 12:36 #3
Du mener altså at jeg skal kunne boote direkte fra Cd'en !!!!Hmmmmmm syns jeg har prøvet det i sin tid, men jeg skal da forsøge
03. december 2003 - 12:39 #4
Hvis ikke maskinen i BIOS er sat op til at boote fra CD-drevet, kan du enten vælge at aktivere dette i BIOS, eller du kan midlertidigt ændre BOOT-valget ved at trykke på en tast i opstarten. Det er typisk F8 el. F12; men det kan variere.
Avatar billede olfert27 Nybegynder
03. december 2003 - 12:40 #5
Det er tjekket, den booter godt nok fra CD-drevet !
03. december 2003 - 12:41 #6
OK!

Så skulle der helst ikke være problemer med at installere herfra.