Avatar billede jubizee Nybegynder
01. december 2003 - 17:42 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Harddisk defect? skærmen virker ikke pga harddisk?

jeg havde siddet med en harddisk som jeg prøvede at sætte over i min egen computer. Det ville den så ikke.. så jeg sætte den tilbage i den gamle igen. men her begyndte problemmerne.

først ville den ikke tænde skærmen, men harddisken kørte. jeg checkede alle kabler for at se om nogle sad løst på. lige pludselig ville den slet ikke starte noget som helst..  efter cirka 12 timer bliver den tændt igen, hvor den tænder men skærmen virker men det sker ikke rigtigt noget. den er ligesom frosset i start billedet.

jeg tager den til en forhandler som fortæller det er pga harddisken... kan det virkelig passe?
Avatar billede ird Praktikant
01. december 2003 - 17:44 #1
Avatar billede jubizee Nybegynder
01. december 2003 - 17:51 #2
jeg ville hellere have et svar.. som det lyder helt forkert.. ell det kan godt passe
Avatar billede ird Praktikant
01. december 2003 - 17:54 #3
Det kan godt være din HD ja!

Men kan jo skyldes mange ting! Sidder grafikkort fast
Testet med en anden strømforsyning?
Avatar billede ird Praktikant
01. december 2003 - 18:03 #4
var det svar nok?
Avatar billede peet-49 Novice
01. december 2003 - 18:08 #5
Hvis det er harddisken, kan du bare tage den fra, systemet skal kunne boote uden den.
Avatar billede jubizee Nybegynder
01. december 2003 - 20:21 #6
i min verden lyder det forkert hvis det er hd.. fordi den burde j0 alligevel tænde for skærmen, men komme med en fejlmeddelse.. ell?
Avatar billede peet-49 Novice
01. december 2003 - 20:23 #7
HD er forbundet med kabel til bundkort, laver den fejl, kan stoppe booten.
Avatar billede jubizee Nybegynder
01. december 2003 - 20:25 #8
ja, men hvis du læser hvad jeg skrev i starten.. så ville skærmen heller ikke tænde..
Avatar billede peet-49 Novice
01. december 2003 - 20:29 #9
I mange tilfælde er det rammen, der laver knuder. Prøv at tage skærmkortet op og sæt det i igen.
Avatar billede jubizee Nybegynder
01. december 2003 - 20:34 #10
det gjorde jeg op til flere gange.. checkede alle ledninger.. og pludselig efter 12 timer.. virker den igen.. men stoppede med at load i opstarten..
Avatar billede peet-49 Novice
01. december 2003 - 20:39 #11
Har du ikke et anget grafikkort, at prøve med.
Avatar billede jubizee Nybegynder
01. december 2003 - 20:40 #12
nej
Avatar billede peet-49 Novice
01. december 2003 - 20:42 #13
Hvis du ikke har den store erfaring og dele, at skifte med, er det jo næsten umuligt at hjælpe, så må du have en ven til det, eller også en forhandler.
Avatar billede peet-49 Novice
02. december 2003 - 09:40 #14
Takker for point.