Avatar billede topboy Nybegynder
01. december 2003 - 11:15 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Internet virker ikke

Når jeg prøver at logge på Stofanet`s logon-site
kommer den frem og skriver: Siden kan ikke vises..

Har prøvet med en anden pc`er det virkede godt nok.

Har prøvet med netkortet fra den maskine der virkede, det
virkede heller ikke.
Og den kan ikke pinge noget som helst.
Netkortet lyser grønt bagpå Pc`eren

Nogen gode ideer.?
Avatar billede jones_net Nybegynder
01. december 2003 - 11:29 #1
har du sat maskinen op til at bruge DHCP? Hvis ikke, skal du gøre dette, da Stofa ikke længere bruger faste IP adresser.

Prøv evt. at slukke modemet, og tage alle stikkene ud i 5-10 minutter. Modemet kan godt finde på at gemme din MAC adresse fra netkortet.

/J
Avatar billede espersen Novice
01. december 2003 - 11:33 #2
Hvordan er sat op ? + hvad har du ellers af hardware ?
Avatar billede topboy Nybegynder
01. december 2003 - 11:53 #3
maskinen er sat op med netstik i pc`er og direkte hen til et stik i væggen
altså ikke noget modem.
Maskinen er sat rigtig op, da jeg har sat mange andre op på samme måde
og det er ikke Hardware`en da den har været på internettet før.
Men jeg har haft en firewall installeret, jeg ved ikke om det er den der
stadigvæk laver rav i den.
Har slettet alt hvad der har med den at gøre(regedit mm)
Avatar billede espersen Novice
01. december 2003 - 11:58 #4
det stik i væggen... ??

Ser det ikke sådan ud :

Væg -> Antennestik med stofaNetstik -> Kabelmodem -> PC
Avatar billede topboy Nybegynder
01. december 2003 - 12:05 #5
på væggen sidder der en hvid stikdåse, hvor jeg kommer mit netstik fra
pc`eren i, der sidder ikke noget imellem.
Avatar billede espersen Novice
01. december 2003 - 12:12 #6
det har jeg ikke hørt før
- så der er ikke et kabelmodem...  (sikker på at det er Stofa ??)

Du er da lidt på den når du ikke kan resette modem'et (for som Jones siger så husker det nemlig mac-adressen)
lidt et skud ; men på http://signon.stofanet.dk/always-on/  kan du indtaste mac-adresser
Avatar billede topboy Nybegynder
01. december 2003 - 12:34 #7
Når jeg starter IE op skal der komme en startside op www.utellus.dk
det gør der ikke.
Der logger man sig og får at vide hvor mange MB man har brugt mm.
i kan læse om vores datanet her:www.lundens.net
kig i menuen i venstre side.
Avatar billede arlet Juniormester
01. december 2003 - 12:38 #8
Avatar billede espersen Novice
01. december 2003 - 12:42 #9
Du har ikke det almindelige Stofanet kan vi så konkludere..

Har du prøvet at lade pc'en stå slukket SAMT fjerne netkablet i fx. 10 min. ?
Avatar billede topboy Nybegynder
01. december 2003 - 12:43 #10
Jeg tror ikke at det er siden jeg prøver at logge på, da
den virker fint på andre computerere, der er sat til det
samme stik.
Avatar billede topboy Nybegynder
01. december 2003 - 12:46 #11
espersen ->-> nææ, det har ikke prøvet, det kunne da være en mulighed
Avatar billede jones_net Nybegynder
01. december 2003 - 12:53 #12
Kører du DHCP? Kontroller at din netværksopsætning er sat rigtigt op - enten med fast IP eller med DHCP - det er mest sandsynligt at du skal bruge DHCP... Se evt. hvad de andre maskiner er sat op til...

Har du lavet en ipconfig, for at finde din ip adresse?

Kan du finde ud af at ændre netværksopsætningen?

/J
Avatar billede jones_net Nybegynder
01. december 2003 - 12:54 #13
som netværket er sat op, nytter det ikke noget at koble maskinen fra i 10 minutter, da der ikke er direkte adgang til modemet, og det er modemet der skulle have været resat, hvis det altså havde været der...

/J
Avatar billede bjuhl Nybegynder
01. december 2003 - 12:58 #14
Sæt det oprindelige netkort i maskinen igen og geninstaller din OS (evt. repair), så vil jeg næste æde min hat på at det virker igen.
Avatar billede topboy Nybegynder
01. december 2003 - 13:01 #15
Jeg har læst at man kan prøve at pinge: ping ping.com
det gjorde jeg igår der skrev den ukendt vært, så jeg
tror slet ikke at der er hul igennem.
Avatar billede topboy Nybegynder
01. december 2003 - 13:03 #16
jeg vil prøve at geninstallere ME, når jeg kommer hjem idag
er bare ikke meget for at formatere den.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
01. december 2003 - 13:09 #17
Nej, det forstår jeg godt.

Men her på det seneste har jeg oplevet at folk mister evnen til at komme på nettet, pga. spyware og fjernelse af samme.
Opsætning og alt ser rigtig ud, der er bare ikke hul igennem.
Hvad der sker ved jeg ikke, men der bliver højest sanssyneligt redigeret eller slettet i reg.databasen.
Men efter en format c: virker der igen..... logisk nok.

Jeg vil selvfølgelig ikke hænges op på dette, men det er min erfaring.
Avatar billede arlet Juniormester
01. december 2003 - 13:10 #18
Du skal hente og køre Lspfix http://www.cexx.org/LSPFix.exe , starte det, klik til fuld skærm, markere I know what I am doing og klikke på finish, genstart og se om du så kan komme på nettet
Avatar billede jones_net Nybegynder
01. december 2003 - 13:18 #19
Kig nu lige din netværksopsætning inden du formaterer - det er rimeligt surt at have formateret skidtet, hvis det var fordi du har fået indtastet en fast IP i stedet for DHCP...

/J
Avatar billede arlet Juniormester
01. december 2003 - 13:19 #20
Prøv at hente det lspfix og kør det og se om netforbindelsen er blokeret..
Avatar billede topboy Nybegynder
01. december 2003 - 13:38 #21
Jeg formoder at Ispfix kan være på en Diskette, da
nettet jo er et lukket land lige nu.
Jeg kigger lige på opsætningen når jeg kommer hjem.
Avatar billede arlet Juniormester
01. december 2003 - 13:41 #22
ja, det kan det nemt, fylder 182 kb
Avatar billede topboy Nybegynder
01. december 2003 - 13:43 #23
Har lige hentet det ned, og prøver når jeg kommer hjem.
Hvad gør programmet forresten.?
Avatar billede arlet Juniormester
01. december 2003 - 13:49 #24
Avatar billede topboy Nybegynder
01. december 2003 - 16:06 #25
Ispfix og arlet er gud.....

Jeg kørte programmet og straks efter var jeg på nettet igen.
Mange tak til alle jer andre der har forsøgt at hjælpe mig.

/Topboy
Avatar billede arlet Juniormester
01. december 2003 - 16:08 #26
Det var godt, så skal du nok lige tage en tur med ad-aware og slette alt hvad den finder http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware

Tak for roserne og tak for point*S*
Avatar billede topboy Nybegynder
01. december 2003 - 16:21 #27
ad-aware fandt en hel del som nu er slettet, så tak
for endnu et godt tip.
Avatar billede espersen Novice
01. december 2003 - 16:24 #28
brug også SpyBot !!  Den lukker af for en masse + finder sager som AdaWare ikke gør..