Avatar billede newyork Nybegynder
30. november 2003 - 18:35 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Point tilbage?

Lav en svar  magictouch. Så får du dine point..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
30. november 2003 - 18:37 #1
Husk altid reference: http://www.eksperten.dk/spm/434100
Avatar billede newyork Nybegynder
30. november 2003 - 18:38 #2
Okay.. Det vidste jeg ikke..
Avatar billede magictouch Nybegynder
30. november 2003 - 20:11 #3
Meget fint, jeg takker.
Årsagen til at jeg kun bruger kommentarer er, at jeg ved ikke på forhånd om spørgerne kan bruge dem som svar:-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
30. november 2003 - 21:41 #4
magictouch> Vi bare have admin til at gøre det mulig at 'afvise' svar.. *hint* :)
Avatar billede magictouch Nybegynder
01. december 2003 - 07:58 #5
thesurfer>Har du samme opfattelse som mig, at folk bare smider et svar, og så håber på billige point?
Avatar billede triple-x Nybegynder
01. december 2003 - 12:33 #6
magictouch - ja der er efterhånden mange pointjægere her på eksperten, dog synes jeg det er godt der er en grænse på 200 point, da vi ellers ville få mange mange flere point jægere. :)
Avatar billede magictouch Nybegynder
01. december 2003 - 12:40 #7
Enig*S*
En anden mulighed kunne være, at fjerne svar boksen, indtil spørger godkender den/de kommentarer der kan bruges, det vil nok også reducere antallet af pointjægerne!
Avatar billede triple-x Nybegynder
01. december 2003 - 12:42 #8
ja faktisk en rigtig god løsning, godt tænkt :) du kunne poste det under eksperten og så lade den komme videre i systemet, det er der jævnligt folk det gør :)
Avatar billede magictouch Nybegynder
01. december 2003 - 12:55 #9
Tak*S*
Jeg har også tænkt på det, jeg skal bare have fundet den rigtige formulering!
Avatar billede triple-x Nybegynder
01. december 2003 - 12:57 #10
hehe :o) held og lykke
Avatar billede magictouch Nybegynder
01. december 2003 - 12:59 #11
Tak for det:)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. december 2003 - 13:00 #12
Pointen i at lægge et svar, f.eks. som det første indlæg, er at spørgeren ikke altid fortæller svaren at han/hun skal lægge et svar..
De har det med at vente en dag eller to, og hvis der ikke kommer svar, tja, så lukkes spm'et ikke.. eller også tager de pointsne selv, hvilket resulterer i en anmeldelse..

Hvis jeg ikke mener at jegkan løse problemet, venter jeg med svar.. hvis jeg mener at jeg kan løse problemet, svarer jeg gerne tidligt, så points kan gives og spm'et lukkes.

Jeg har dog flere gange set at fuskerer lægger et svar som "hej", og spørgeren kommer til at give dem points.. det synes jeg er billigt.. eller hvis en eller anden skriver det du skrev, men lægger det som svar "fordi du ikke selv lagde et svar".. det er billigt.

Så, hvis jeg lægger et svar tidligt (måske som første indlæg), så er det sikkert fordi jeg mener at jeg har en (god) chance for at besvare spm'et.

Jeg vil slutte af med et citat fra "newyork" fra http://www.eksperten.dk/spm/434100 :
"Ja, men hvad skal jeg gøre, når I bare laver en kommentar i stedet for et svar?? Hvis du bare havde gjort det, så havde du selvfølgelig fået dine point..
Husk det til en anden gang".
Avatar billede triple-x Nybegynder
01. december 2003 - 13:04 #13
thesurfer, jeg vil give dig ret i det med at nogle brugere ikke kan finde ud af at spørge om  et svar, det bør jo heller ikke være rimligt.

men hvis man tog magictouch' løsning så brugeren skulle ligemeget hvad, gøre noget for at folk kunne få point så kunne det være at de ikke ville glemme eller tage point selv, hvis det stod højt og tydeligt hvergang han gik ind i spørgsmålet.

men ja det er lidt svært. På f.eks. iknow.dk kan spørgeren give point til både svar og kommentare.
Avatar billede magictouch Nybegynder
01. december 2003 - 13:50 #14
thesurfer> tildels enig, især det der med fuskere: formater lortet! er lagt som et svar.Det er sq svært det her, fordi der er mange indfaldsvinkler