Avatar billede mikl-dk Nybegynder
30. november 2003 - 11:53 Der er 39 kommentarer og
2 løsninger

http://www.i-start.dk

Hej,

Jeg har lavet en hjemmeside, som er beregnet til at bruge som startside. Nu har den fået en omgang opdatering - hvad synes I?

http://www.i-start.dk

Hvad synes I om den? Opret meget gerne en bruger, så I kan prøve funktionerne - og kommentér dem meget, meget gerne (måske især infoboksene, som er det nye på siden).

Jeg udvider hele tiden listen med infobokse, så der gerne skulle komme noget for enhver smag, og du må også gerne komme med forslag til flere.

200 point til uddeling af konstruktiv feedback.

Med venlig hilsen
mikl-dk
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2003 - 12:08 #1
Hej med dig!!!
Jeg har ikk noget kritik bare masser af ros...
herrefed side... Lige det man går og ledder efter men ikke kan finde!!!!
NICE WORK
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2003 - 12:13 #2
Jeg kan godt lide siden, den er nem at gå til og glimrende ide med info boksene. Jeg kan ikke rigtig finde noget at udsætte på siden :-)
Avatar billede arlet Juniormester
30. november 2003 - 12:16 #3
Lige min forside*S*

Et pænt topbanner
en velkomsthilsen om hvad hjemmesiden handler om

og så link videre. Ikke så meget på forsiden nem og enkelt.

ren 13 tal..
Avatar billede mikl-dk Nybegynder
30. november 2003 - 12:29 #4
Jeg rødmer :s

Tak tak - det var dét, der var planen, men der må være nogle ønsker/ros :) ?
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2003 - 12:31 #5
hvis jeg SKULLE ønske et eller andet kunne det da være fedt med nogle andre af de der info boxes der!!! måske en med nyheder,vejret, tvguide eller andre ting.
Avatar billede limemedia Nybegynder
30. november 2003 - 12:35 #6
Well, oprettede mig (du gav ikke noget demo login)... Ting der slår mig er fx valutakurser, hvorledes ved du hvilke kurser der er interessant for mig ? Opretter jeg et link, accepteres en random url, måske lidt verificering af indhold vil være godt ? Hvorledes med farver, hvis det er "min" startside (og jeg forresten selv skal ligge indhold i), hvorfor kan jeg så ikke rette farver, stylesheet, opbygning, størrelser m.v. ?
Avatar billede stigc Nybegynder
30. november 2003 - 12:38 #7
Har du ikke et demo-login?
Avatar billede limemedia Nybegynder
30. november 2003 - 12:41 #8
stigc >> du må få mit *g* user : benni, pass : benni :)
Avatar billede mikl-dk Nybegynder
30. november 2003 - 19:47 #9
Mht. design, var det da en god idé at gøre det mere skalérbart.

Mht. links ville jeg være irriteret over, hvis en side sagde, at det var ugyldigt, så hvorfor skulle der være kontrol på?
Avatar billede limemedia Nybegynder
01. december 2003 - 03:06 #10
for at fange stavefejl fx :) hvorfor have et link i listen der ikke virker - lav evt et hurtigt opslag om siden eksisterer eller genererer en 404 fejl ... Er det mere irriterende med et link der ikke virker eller at få en notits om "hov, siden synes ikke at eksistere, er du sikker på du vil tilføje [ja|nej] ?

Your choice ;) har min startside allerede, google.com

/ LJ
Avatar billede mikl-dk Nybegynder
01. december 2003 - 08:38 #11
Var min også - men nu har du også muligheden for at søge med det samme med i-start (hvis du tilføjer infoboksen "Google søgning", hvor søgefeltet er i fokus med det samme) + du kan "en masse andet".

Jo, det kunne man da godt lave et tjek med, men ved ikke helt :s Men tak for tippet :)

/mikl-dk
Avatar billede cholm Nybegynder
01. december 2003 - 09:42 #12
Det er ikke første gang jeg er stødt på en sådan personificeret startside men denne her virker altså ret gennemført. Jeg kan specielt godt lide funktioen med at kunne have en husketekst stående i tekstfeltet. Et succeskriterie tror jeg dog bliver, at I hurtigst muligt får udvidet mulighederne for tilvalg af flere infobokse. En boks med mulighed for at følge bestemte aktier ville være ønskværdigt.
Avatar billede mikl-dk Nybegynder
01. december 2003 - 09:50 #13
Okay,

Forslag er meget velkomne...

Jeg er i gang med at få fat i så mange som muligt, men det kræver jo accept fra diverse sider, men kom med forslag, og jeg skal forsøge alt hvad jeg kan.

Jeg har overvejet lidt, om der skal være mulighed for en adressebog af en form derpå? Ville det være en god idé?

/mikl
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2003 - 10:07 #14
Jeg kunne forestille mig, at opsætningen af din side, ville blive voldsomt uoverskuelig, hvis/når der kommer mange flere mulige bokse.

Prøv at tage et kig på http://www.linux-knowledge-portal.org/en/index.php for lidt inspiration.
Avatar billede mikl-dk Nybegynder
01. december 2003 - 10:12 #15
God idé med at minimere og med limit på indhold ;)
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2003 - 10:18 #16
Især deres konfigurationsside mener jeg er bedre end din. Til når du får flere muligheder i alt fald.

Bemærk også, at der er mulighed for at ændre en smule på udseendet.
Avatar billede mranders Nybegynder
01. december 2003 - 15:49 #17
i stedet på kun at være en startside kunne du msåke lave det til en endnu mere personlig side, hvor man kunne have sin egen kalender, telefonbog, måske en side hvor man kunne se om ens venner var online i messenger, icq osv.
Avatar billede mranders Nybegynder
01. december 2003 - 15:49 #18
på = for
Avatar billede mikl-dk Nybegynder
01. december 2003 - 19:41 #19
Kalender er god idé, jeg har overvejet telefonbog/adressebog som foreslået tidligere :)
Avatar billede mranders Nybegynder
01. december 2003 - 20:00 #20
synes det er lidt irriterende, at hver gang man redigerer skal man tilbage til forsiden, det tager lang tid hvis man skal rette mere end en ting, du burde måske ændre det sådan at man automatisk kommer tilbage til den side hvor man var ved at redigerer
Avatar billede mikl-dk Nybegynder
01. december 2003 - 22:40 #21
Hej,

mranders: godt forslag :) Det er nu kommet med under Indstillinger "Hvor vil du hen efter endt aktivitet (fx oprettelse af nyt link)?"

Jeg har samtidig lavet sådan, at man kan "klappe" de forskellige bokse mm sammen (også så den self "husker det" til næste gang). Tryk blot på overskriften af boksen...

Der kommer snart flere infobokse, og en adressebog er også på vej.

Prøv blot lidt af det af :)
Avatar billede cygnet Praktikant
02. december 2003 - 20:41 #22
Kunne være fedt med en telefonbog

Bedre kontrol over boksene.

Mulighed for at lave eget design.
Avatar billede fcs Novice
02. december 2003 - 20:48 #23
mikl-dk>> Du burde måske også give brugerne mulighed for at kontakte dig vha. en mailadresse eller noget lignende.
Avatar billede mikl-dk Nybegynder
02. december 2003 - 22:57 #24
fcs: i bunden står der "Udviklet og vedlige holdt af Evolve", såå :) men okay - en direkte mail er snart sat ind :)

cygnet: er i gang, men førsteprioritet er pt flere infobokse, og de kommer snart
Avatar billede cygnet Praktikant
02. december 2003 - 23:45 #25
Du kan evt. kigge på www.emit.dk som inspiration.
Avatar billede mikl-dk Nybegynder
03. december 2003 - 00:27 #26
Okay - den kendte jeg ikke...

Jeg har nu fået Newz og Filmz derpå, og jeg er ved at lave fra Børsen og DR - samt mulighed for at vælge mellem et større antal valuta til de dertilhørende infobokse...
Avatar billede mikl-dk Nybegynder
05. december 2003 - 00:40 #27
ljweb: så er der en noget mere avanceret valutahåndtering samt flere infobokse og mulighed for at folde bokse ved at klikke på titlen. jeg skal have lavet mulighed for ændre design...

men hvad synes I ellers? nogle idéer til andre infobokse? jeg får snart fra Comon...
Avatar billede mikl-dk Nybegynder
09. december 2003 - 08:56 #28
Nu er følgende nye "infobokse" kommet:
- Tv2 Nyhederne
- ComON
- Computerworld Online

Jeg får lagt følgende ind hurtigst muligt (der er mange, men de kommer løbende):
- ComputerWorld sikkerhed
- DR Sporten
- Netavisen InfoPaq
- Dagbladet Information
- Ingeniøren|Net
- Sportenkort - nyheder
- TV2 Finans
- Århus Stiftstidende
- Microsoft Exchange server (http://www.exchange-faq.dk)
- PDA forum (Pdamed.dk)
- Eksperten - nye spørgsmål
- Eksperten - nyeste svar
- Geek Culture
- MediaMac

Og måske et par stykker mere...
Avatar billede mikl-dk Nybegynder
09. december 2003 - 17:20 #29
Nå - der er ikke så meget aktivitet i denne tråd... Lukker den - takker for hjælpen!
Avatar billede mikl-dk Nybegynder
09. december 2003 - 17:23 #30
Har lige læst tråden igennem. Jeg kunne godt tænke mig, at kasperthomsen, ljweb, sandbox og cholm også lagde et svar...
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2003 - 21:51 #31
OK
Avatar billede limemedia Nybegynder
10. december 2003 - 01:22 #32
.
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2003 - 18:44 #33
hejsa.....
ville bare sige at jeg ikk syntes at kommentaren "NICE WORK" er point værd...
ville ikk ha det godt med at tage imod dem alligevel...
men ellers mange tak!!!!

p.s. FED SIDE
Avatar billede mikl-dk Nybegynder
10. december 2003 - 19:12 #34
ok :)

Så mangler vi blot cholm :s
Avatar billede mikl-dk Nybegynder
12. april 2004 - 15:57 #35
Andre end lars-jensen og sandbox ville åbenart ikke have point...
Avatar billede arlet Juniormester
12. april 2004 - 16:00 #36
Jo, men vi er blevet afvist :-(

Tak fordi vi andre kunne hjælpe dig..
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2004 - 16:07 #37
Tja arlet, sådan er det desværre tit når vi er i de mere subjektive kategorier :-(
Avatar billede arlet Juniormester
12. april 2004 - 16:08 #38
Ja, så vi smutter igen...
Avatar billede mikl-dk Nybegynder
12. april 2004 - 17:13 #39
arlet, bertie: Jeg synes at de andre gav bedre svar, men det var da klart en fejl at I ikke fik nogle point (og de 2 andre fik for mange :)). Hvor mange vil I have, så opretter jeg et spg og så kan I begge svare og få de point?
Avatar billede arlet Juniormester
12. april 2004 - 17:29 #40
Selvfølgelig skal dem der svarer mest i sådan et spørgsmål have flest point.

Du spørger om vores mening og jeg mener ikke at min mening er mere forkert end nogle af de andres. Derfor kan jeg ikke se det rimelige i din pointfordeling.

Da du max må uddele 200 pr spørgsmål, så fred være med det.
Bare husk det til næste gang
Avatar billede mikl-dk Nybegynder
12. april 2004 - 17:36 #41
Nej, I skal også have. Jeg mener stadig, at de skal have flere end jer, så I får ikke 100 hver. Jeg kan pårette et nyt spg med point til jer? Hvor mange skal I have?