Avatar billede michaelc Nybegynder
26. november 2003 - 13:58 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Autostart af databaser i Notes klient

Hej,

Er det muligt at "autostarte" ca. 5 databaser, når Notes klienten startes om morgenen ? ( de findes godt nok på et link på intranetssiden, men dette kunne spare et par klik )
Avatar billede fynbohans Nybegynder
26. november 2003 - 14:13 #1
Kender ikke noget til Notes, men hvis du kan starte et andet program
inde fra Notes, skulle der ikke være noget problem i det.
Skal Notes og alle baserne køre uafbrudt resten af dagen?
Avatar billede karstenv Nybegynder
26. november 2003 - 14:15 #2
Det vil jeg da osse gerne vide :-) er lige med på en lytter
Avatar billede michaelc Nybegynder
26. november 2003 - 14:23 #3
Man kan godt starte et andet program fra Notes, men jeg leder efter et eller andet Notes specifikt, hvor databaserne startes med klienten. Notes kører hele dagen, de enkelte databser bruges specielt om morgenen -> nyheder m.m.; jeg kunne jo prøve et link via Windows´s Start ( men det er ikke optimalt )
Avatar billede lrh Nybegynder
26. november 2003 - 14:44 #4
Lidt afhængigt af hvilken klient version du kører med er der forskellige måder at gøre det på. I v4 var der under user preferences noget der hed Startup database. I v5-6.5 kan du enten:
Vælge et bookmark og vælge "Set bookmark as homepage",
Lave en custom Welcome page,
Skrive 'StartupDB=C1256B81:002F387C' (replika id) i notes.ini

håber det hjælper
Avatar billede cdelicht Nybegynder
26. november 2003 - 14:46 #5
Svaret er: det kan man!
Spørgsmåler er: hvilken version af notesklienten taler vi om?
Avatar billede michaelc Nybegynder
26. november 2003 - 15:03 #6
Klienten er version 6, hvor vi har en "bookmark homepage", men derudover vil jeg gerne have starte DBérne. Kan "StartupDB= .." bruges til flere DBér ?
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
26. november 2003 - 17:24 #7
Jeg ved ikke om startupDB kan bruges til åbning af flere databaser; men det må kunne lade sige gøre at åbne de resterende databaser via open-eventen i database-events i den database der angives i startupDB.
Avatar billede cdelicht Nybegynder
27. november 2003 - 09:20 #8
ND6:
I Bookmark databasen ligger der forskellige layouts man kan vælge. Hvis du vælger "Workspace" får du bl.a. en box hvor du kan angive hvilke databaser der skal auto-launche. Du tilføjer nemmest nye baser ved at:
- åbne basen der skal tilføjes
- gå tilbage til Workspace fanebladet
- klik og træk Notes-fanen med den åbne base til auto-launch box
TA DA ! base tilføjet, der åbner næste gang du åbner Notes
PS Forudsætning er at Bookmark-basen er sat som din default bookmark
Avatar billede michaelc Nybegynder
27. november 2003 - 09:23 #9
Tak det prøver jeg ..
Avatar billede lrh Nybegynder
27. november 2003 - 09:41 #10
Hmm nej jeg tror ikke startupDB i .ini kan åbne mere end en enkelt db, så det bedste bud er nok en bookmark/custom welcome page. Er der overhovedet nogen der bruger nogle af de indbyggede?? ;)
Avatar billede michaelc Nybegynder
27. november 2003 - 09:45 #11
Nej, vi gør ikke ...
Avatar billede jogii Nybegynder
27. november 2003 - 11:49 #12
En anden måde er at lægge dem ind i Bookmarks -> More Bookmarks -> Startup. Virker altid, ligemeget hvad der er valgt som Velkomst side.
//Jörg
Avatar billede michaelc Nybegynder
27. november 2003 - 12:02 #13
Perfekt Jörg .., lige det jeg skulle bruge ..