Avatar billede dalsgrd Nybegynder
12. januar 2001 - 11:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tilpas bredden af Movie Clip

Jeg har et Movie Clip (\"/caption\"), der indeholder et dynamisk tekstfelt (\":tekst\"), der undervejs får tildelt noget tekst, og så tilpasser bredden efter det. Problemet er bare at Movie Clip\'et ikke udvider sig med textboxen, så man kan kun se de første 10px af teksten. Hvordan får jeg Movie Clip\'et til at tilpasse sig textboxen??
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. januar 2001 - 12:20 #1
Jeg har aldrig vidst, at du kunne tilpasse bredden af tekstfeltet i forhold mængden af tekst i Flash. Det er normalt at du manuelt laver størrelsen på dit tekstfelt, så det passer til teksten fra starten af. Men du kan selvfølgelig lave et tekstfelt med scrolls i stedet for.
Avatar billede diktator Nybegynder
12. januar 2001 - 12:54 #2
Hvorfor laver du ikke dit tekstfelt til max-bredde, så kommer du vel ud over det!?

Hvis det er fordi du også vil have ombrydning i teksten, kan du vælge HTML format og sætte breaks i din dynamiske tekst ...
Avatar billede dalsgrd Nybegynder
12. januar 2001 - 13:20 #3
Teksten skal kunne placeres i forhold til både den venstre og den højre kant. Derfor skal Movie Clip\'et være præcis ligeså bredt som det tekstfelt, der er indeni. Tekstfeltet er kun en enkelt linie, så det har ikke noget at gøre med ombrydning.

hoejrup> Hvis du dobbelt-klikker på den firkantede boks i hjørnet af et tekstfelt tilpasser feltet automatisk sin bredde til indholdet.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. januar 2001 - 15:55 #4
dalsgrd>Det ved jeg godt, for jeg er superbruger på Flash 4.0, da jeg har arbejdet med den siden marts sidste år. Men søgte efter en automatisk tilpasning af tekstboksen, afhængig af størrelsen på det loaded movieclip.
Avatar billede jakobc Nybegynder
16. januar 2001 - 13:43 #5
Har du fået det ordnet ellers tror jeg nok jeg kan løse det....
Avatar billede jakobc Nybegynder
16. januar 2001 - 14:46 #6
Jeg har lige lavet en lille test prøv at kikke på den og se om det er noget i den stil du mente...

http://home18.inet.tele.dk/jakobchr/eksperten/movieclip_efter_antal_bogstaver.swf

Hvis det er dette du leder efter så kan du få .fla
filen......helt gratis :) og så kan den lige skubbes ind under sengen så den ikke er i vejen he he